Jump to content
Annons

Problem: spelar endast upp en sampling i taget


mikeylectric

Recommended Posts

Har installerat om min dator och då också Pro Tools. När jag skulle dra igång några gamla projekt märkte jag att trumsamplingarna inte spelades upp som förut. Man kan bara hör en trumma åt gången, t.ex. låter inte baskagge och virvel samtidigt. Även om jag ritat in två slag i precis samma takt i midifältet så är det bara ett av dessa slag som triggar samplern, i mitt fall Battery 2. Finns det några inställningar som jag missat?

Midikanalen styr Battery2 på channel 1. Battery som ligger på en Aux (stereo) skickar ut ljudet på Analog 1-2 (stereo).

Kör Pro Tools LE 6.9, Mbox, Battery 2 och DFH med deras medföljande close kit mappning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Jag har inte fått ordning på problemet. Har dessutom fått fler problem, felmeddelande 9092 dyker upp efter bara 30 sek av inspelandet av en track. H/W buffer size error, operating system hold off to long. Något i den stilen. Har sökt runt på digidesigns forum och trixat lite med det dom nämner men inget hjälper. Många verkar ha samma problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört talas om andra med samma problem (Battery). Vet ej hur det kommer sig riktigt eftersom jag inte använder det. Nån här borde ju veta? Jag vill gärna också veta om det är ett problem p g a Battery och ProTools eller nåt som kan åtgärdas relativt enkelt, eftersom jag funderar på att köpa Battery.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet om att endast en sampling spelas upp nämns på länkarna nedan, ingen verkar dock ha löst problemet.

Här

Här

När det gäller mina 9092 fel så undersökte jag min laptops irq setup, visade sig att näteverkskortet, wlanet, usb, pc-card (inkl firewire hdd), och grafikkort alla ligger på irq 9. Avaktiverade nätverkskortet och wlanet och ny funkar allt igen. Synd bara att det inte går att tweaka om så att pc-card och grafikkortet hamnar på egna irqs, då kanske det hade funkat ännu smidigare. Om någon har tips på det är jag tacksam för dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värt att tillägga för dig som funderar på att skafffa battery 2. Tydligen stödjer det inte multiple outputs under windows xp, dock funkar det under os x. Detta medför att man t.ex. inte kan skicka en vissa trumma till en egen aux kanal och där lägga på reverb eller liknande.

Är det någon som har förslag på andra trumsamplings plugins till pro tools? Känns som att det är dags att ge upp battery.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värt att tillägga för dig som funderar på att skafffa battery 2. Tydligen stödjer det inte multiple outputs under windows xp, dock funkar det under os x. Detta medför att man t.ex. inte kan skicka en vissa trumma till en egen aux kanal och där lägga på reverb eller liknande.

Är det någon som har förslag på andra trumsamplings plugins till pro tools? Känns som att det är dags att ge upp battery.

Jag kör Battery 2 i Cubase SL3 under windows XP och kan utan problem routa enskilda trummor till egna kanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pro Tools kör jag RTAS version.en Har läst vidare i diverse forum och Native Instrument har tydligen tillsist erkänt att det inte finns stöd för multipla kanaler under Win XP. Kanske kommer det en uppdatering nångång. Sen felet med att polyphona midi instruktioner inte funkar vet ingen vad det beror på.

Kör jag Battery2 under Cubase SX3 funkar allt perfekt. Men det är känns lite flummigt att använda Mboxen i ett Cubase då den är ämnad för Pro Tools.

Men har ni tips på andra samplingsprogram som man kan ladda trummorna i vore det sjyst om ni nämnde dem. DR-800 från Fxpansion kanske funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...