Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Finns Zoom G2.1ut i Sverige.. har inte sett den nånstans och den är svår att hitta på nätet???

Nån som vet när Zoom kommer lansera sina nya pedaler i Europa, Sverige? Läste i senaste Studio att deras allra senaste pedal skulle komma i slutet a mars.

Annons
Postat

Jag skulle grymt gärna vilja höra om zoom gjort något åt sitt rykte med deras flaggskepp G9.2tt (va fan är det för namn egentligen!?).

Alltså, om någon hittar samples från den posta url, god damnit!

Och om någon har en (eller hört en) GT-8 och har testat G9.2tt eller hört den får gärna säga sitt tycke också.

Jag sitter idag med en GT-8:a och fattar inte hur jag använder den, i princip. Jag förstår basic grejerna, men förstår inte hur man ska få igång 12 (eller det kanske var 10) effekter samtidigt!? Försökt följa instruktionerna i manualen men... Jag är nog trög. Och det är grymt svårt att få GT-8an att låta bra när man spelar in med den, då snackar jag inte liksom fullängdar-inspelning, utan snarare "bokföring" av det man sitter och plinkar på hemma.

Zoom är lite för billig för att ha så många bollar i luften, so to say. Liksom, xlr med phantommatning, kan använda det som ett ljudkort via usb, man får med Cubase LE, riktiga rör i den. 2(!) pedaler. Verkar ju tänkt på allt, men kvalitén? Argh. Som sagt. Jag tar gärna emot tycken och funderingar och hypoteser samt doktorsavhandlingar om det här. Men lite grund vill jag allt ha ;D Liksom egentligen fungerar det inte att säga "deras xxxx-modell lät som skit, därför låter G9an också skit", visst chanserna är stora. MEN. Who knows?

som sagt, jag använder dessa grejer vid inspelning hemma som jag kan skicka till mina bandmedlemmar och så. samt vid live-framträdanden. That's my utgångspunkt. Skall jag sälja min GT-8 eller behålla den?

Och bara för att skriva ännu mer så vill jag berätta att jag är magsjuk så jag hatar alla er. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.