Jump to content
Annons

Liten pres.

Recommended Posts

Mindjive (oregistrerad)
Postat

Man fÄr vÀl som alla andra skriva lite om sig sjÀlv...

Heter Thomas och Àr 24 Är gammal. Pluggat pÄ Rytmus musikgymnasium, sedan hamnade jag pÄ SAE, och till sist vart det ett par Är uppe pÄ PiteÄ Musikhögskola.

Jobbar nu som lÀrare pÄ ett gymnasium i NorrtÀlje dÀr jag undervisar i ljudteknik A plus Ljudmedier A+B+C samt Media & Kommunikation. Frilansar Àven som ljudtekniker vid sidan om skoljobbet. FrÀmst som ljudlÀggare.

Varit en del av men del stora produktioner till SVT och Tv4 som "Godmorgon Alla Barn", "Bellman", 27 Sekundmeter Snö, samt nu senaste var ljudlÀggningen av lÄngfilmen Varannan Vecka av MÄns och Felix Herngren.

Skulle laddat upp ett ljudlÀggningsexempel om jag hade hÄrddiskutrymme nÄgonstans pÄ nÀtet. Men man fÄr be mig sÄ fÄr jag skicka.

Jobbar frÀmst i Protools men undervisar och skapar musik pÄ fritiden i Logic.

Utrustningen jag har Privat Àr en Powerbook G4 1.87 GHz 1024 Ram 17", Lacie 500 Gb big disk, Mbox. ADk lurar. Har Àven tillgÄng pÄ skolan till G5 stationÀr, med Motu 828 mk2 med Yamaha 01V. Elevernas studio som man tar hand om.

Men Àr det nÄgon som har frÄgor om ljudlÀggning till bild eller liknande sÄ Àr det bara att skriva en rad...

mvh //Thomas

Annons
Postat

Meritlistan Àr imponerande.... och bara 24 Är!

SjÀlv nÀrmar man sig ju 40 vÄrar och har bara gÄtt treÄrig musikutbildning pÄ folkhögskola! ;-(

VĂ€lkommen till forumet!

Du kommer sÀkert att bidra med mkt kunskap Ät oss mindre utbildade ;-)

Postat
Skulle laddat upp ett ljudlÀggningsexempel om jag hade hÄrddiskutrymme nÄgonstans pÄ nÀtet. Men man fÄr be mig sÄ fÄr jag skicka.

Du kan snabbt och enkelt lĂ€gga ditt exempel hĂ€r, eller hĂ€r, sen lĂ€nka hit! 😆

Jag Àr nyfiken!

VĂ€lkommen till forumet!

Mindjive (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det var nÄgon som var nyfiken pÄ nÄtt jag hade gjort.

SÄ jag laddade upp en trailer av "Ice Age 2" som jag tog bort allt ljud pÄ och "la om" allt pÄ för att kunna anvÀnda i undervisningen av mina kids.

Detta gjordes i Protools LE och tog mig ungefÀr 1 och 1/2 dag. Det Àr mixat i mina Adk lurar som jag fortfarande inte riktigt fÄtt kÀnn för Ànnu. Men jag kontrollyssnade i ett par halvsunkiga tannoyer sÄ det fÄr vÀl fungera.

Jag kan tyvÀrr inte lÀgga upp nÄgot extremt dÄ jag inte "Àger" de sakerna som jag har varit med och jobbat pÄ.

Men lyssna pÄ och stÀll frÄgor om det Àr nÄgot ni undrar över... eller klanka ner om ni tycker illa.

Detta Àr INTE orginalljudet om det Àr nÄgon som tror det. Om man vill vara dubbelkolla sÄ att jag inte ljuger sÄ finns trailern att ladda hem pÄ http://www.apple.se med orginalljud.

Hoppas lÀnken funkar. mvh //Thomas

http://www.filegone.com/soa7 <---- lÀÀÀÀÀnk

Redigerat av Mindjive
Postat

vÀlkommen:) du kan laddaupp ljudfiler i demodlen om du kÀnner för det:) Thoma sÀr ett bra namn det:P

Mindjive (oregistrerad)
Postat
Hallo Andolf!

hej hej linus pÄ linjen

Mindjive (oregistrerad)
Postat
Tjena tomas!

Thomas med TH taaaack 😄

hej hej pÄ dig ocksÄ vem du nu Àr

• 4 veckor senare...
Postat

Tjena! VĂ€lkommen!

Postat
Hejs och vÀlkommen, öl finns i kylen men skynda dig.. Det Àr ju en fÀrskvara.

Hej och vĂ€lkommen! Men ölen har jag supit upp. 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.