aske Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 Tja! Jag sitter pĂ„ en Dell Inspiron 9300, 1,73GHz och 1 GB Ram. Ljudortet jag har i datorn Ă€r ett "Sigma Tel C-major Audio". Risken Ă€r vĂ€l att det Ă€r kortet som Ă€r kasst vilket gör att jag har en latency pĂ„: Input: 110.000 och Output: 749.923 DĂ€remot om jag Ă€ndrar "Master ASIO Driver"(Devices - Device Setup - VST Audiobay), frĂ„n det förvalda ASIO Multimedia Driver till "ASIO DirectX Full Duplex Driver" sĂ„ blir min latency: Input: 325.079 Output: 46.440 Men som sagt, det Ă€r vĂ€l mitt "Sigma Tel C-major Audio" som inte klarar av trycket. Har försökt att hitta drivrutiner till kortet men utan att hitta nĂ„got! Finns det nĂ„gon instĂ€llning eller dyl jag kan göra som förbĂ€ttrar min latency??? Vore tacksam för lite ljus i detta mörker đł // aske
aske Postat 2 mars 2006 TrÄdstartare Postat 2 mars 2006 ...eller bara en bekrÀftelse pÄ att ett nytt kort Àr enda lösningen!!!!
android Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 Kolla upp asio4all.com...? Har ingen riktig koll pÄ om det kan hjÀlpa dig, men det kan kanske va vÀrt att titta pÄ iallafall. Annars sÄ ska det absolut bli mkt bÀttre om du köper ett "musiker-ljudkort".
aske Postat 2 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 2 mars 2006 Tusen tack! asio4all fick ned min latency till 1.451 !!! Hoppas det lĂ„ter ok nu ocksĂ„ đ Tack!
Majken Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 Observera att lÀgre latency innebÀr högre belastning pÄ datorn. Om du inte har behov av att köra en riktigt lÄg latency bör du alltsÄ undvika det. StÀll upp latencyn nÀr du mixar sÄ kommer du att kunna köra fler pluggar i mixen. /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.