Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag sitter pÄ en Dell Inspiron 9300, 1,73GHz och 1 GB Ram. Ljudortet jag har i datorn Àr ett "Sigma Tel C-major Audio". Risken Àr vÀl att det Àr kortet som Àr kasst vilket gör att jag har en latency pÄ:

Input: 110.000 och

Output: 749.923

DÀremot om jag Àndrar "Master ASIO Driver"(Devices - Device Setup - VST Audiobay), frÄn det förvalda ASIO Multimedia Driver till "ASIO DirectX Full Duplex Driver" sÄ blir min latency:

Input: 325.079

Output: 46.440

Men som sagt, det Àr vÀl mitt "Sigma Tel C-major Audio" som inte klarar av trycket. Har försökt att hitta drivrutiner till kortet men utan att hitta nÄgot!

Finns det nÄgon instÀllning eller dyl jag kan göra som förbÀttrar min latency???

Vore tacksam för lite ljus i detta mörker 😳

// aske

Annons
Postat

...eller bara en bekrÀftelse pÄ att ett nytt kort Àr enda lösningen!!!!

Postat

Kolla upp asio4all.com...? Har ingen riktig koll pÄ om det kan hjÀlpa dig, men det kan kanske va vÀrt att titta pÄ iallafall.

Annars sÄ ska det absolut bli mkt bÀttre om du köper ett "musiker-ljudkort".

Postat

Tusen tack!

asio4all fick ned min latency till 1.451 !!!

Hoppas det lĂ„ter ok nu ocksĂ„ 😆

Tack!

Postat

Observera att lÀgre latency innebÀr högre belastning pÄ datorn. Om du inte har behov av att köra en riktigt lÄg latency bör du alltsÄ undvika det. StÀll upp latencyn nÀr du mixar sÄ kommer du att kunna köra fler pluggar i mixen.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.