Jump to content
Annons

See the sun from the moon


Falk

Recommended Posts

LÅTNAMN: See the sun from the moon

ARTIST/GRUPP: Falk

GENRE: Syntpop

LÅTLÄNGD: nja ca 2.30 min

KOMPOSITÖR: Falk

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 27 februari 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: nja ca..2.3 mb

STATUS: Definitivt Skiss

Oops..mina vänner..här kommer en skiss där jag har jobbat med refrängen först...o skulle vara mycket 🙂 för kritik från Er 😆 ..låter det OK eller här det en hopplös MF-dänga utan innehåll 😏

För Er som har lyssnat på mina tidigare alster..den här låter betydligt "gladare"..tycker jag iaf :rolleyes:

See_the_sun_from_the_moon.mp3

Redigerat av Falk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snällt och trevligt embryo till låt. Fina melodier. Överlag trevliga ljud tycker jag. Schysst "portamento" eller vad fan det heter när tonerna glider in i varandra. Lite väl repetitivt kanske, men det här var väl bara refrängen?

Trummorna är lite anonyma och fisiga.

Det borde nog vara riktig sång med en catchig melodi istället för det där snacket. Sen tror jag att det skulle vinna på en rejäl tempohöjning.

Nice att höra lite elektroniska tongångar. Sitter och sliter med en Mötley Crüe-cover, så jag har fått lite metalöverdos för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snällt och trevligt embryo till låt. Fina melodier. Överlag trevliga ljud tycker jag. Schysst "portamento" eller vad fan det heter när tonerna glider in i varandra. Lite väl repetitivt kanske, men det här var väl bara refrängen?

Trummorna är lite anonyma och fisiga.

Det borde nog vara riktig sång med en catchig melodi istället för det där snacket. Sen tror jag att det skulle vinna på en rejäl tempohöjning.

Nice att höra lite elektroniska tongångar. Sitter och sliter med en Mötley Crüe-cover, så jag har fått lite metalöverdos för tillfället.

Ok o Tack Jarnis 😏 ..usch då..låter inte trevligt med metalöverdos..var själv på DM-konserten o fick rysningar o många 80-tals-vibbar 🙂 ..

Japp..detta är refrängen..

Visst låter det bra när tonerna glider in i varandra..jag brukar säga så..

Trummorna som jag annars var så nöjd me.. 😆 ..är de verkligen så kassa!?

Skall försöka hitta ngn kvinna som gillar syntpop o som vill lägga på ngn trevlig sångröst..mitt prat drar ner stämningen...oops..jag får börja ta sånglektioner :rolleyes:

Hur som helst, Tack Jarnis o lycka till med din metall-cover!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...