Jump to content
Annons

Why don't you cry


bohm

Recommended Posts

# LÅTNAMN: Why don't you cry

# ARTIST/GRUPP: Bohm

# GENRE: Rock

# LÅTLÄNGD: 2:44

# KOMPOSITÖR: Bohm

# PRODUCENT: Bohm

# EV. MEDVERKANDE: Sandra

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK:6Mb

# STATUS: Skiss, halvfärdig demo

Jag har suttit i lite för många timmar i streck nu, så mixningen är säkert kass... Men kommentera gärna låtidé, mixning etc.

Redigerat av bohm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt, grym sångerska!

Men...-Nu får du allt kamma till dig lite..

kompet sitter ju ett kvarter härifrån...-minst..

har du lagt en flanger på basen???? -guran låter som en påse nötter...'

trummorna låter ju sjysst iofs...

Redigerat av Baktakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det finns ett härligt driv i låten. Övergångarna är bra - direkt på.

Popwalking på basen, ja varför inte jag är med. Kanske sitter inte allt helt och hållet men det får du nog till nästa gång.

Kompgitarren funderar jag lite över. Ljudet är inte det roligaste men desto viktigare tycker jag att själva kompet är... som det är nu så känns det lite spretigt. Skulle vilja ha lite fastare och distinktare komp. Just i och med att du spelar så mycket på gitarren tycker jag det blir viktigare att den får lite mer struktur.

Du kompar annorlunda under gitarrsolot men, varför inte testa att ta bort kompgitarren helt under denna korta del?

Det finns väldigt lite till höger i mixen - förutom något gitarrljud som man knappt hör. En orgel där som lägger lite sparsamma harmonier och/eller små fills?

Som sagt skön låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...