Danh (oregistrerad) Postat 11 januari 2004 Postat 11 januari 2004 Hej! Jag har en liten frĂ„ga angĂ„ende Cubase system med "takes". IstĂ€llet för att en ny fil skapas vid varje ny inspelning skulle jag önska att programmet skrev över aktuell Audio-fil. Ăr detta möjligt?
deadend (oregistrerad) Postat 11 januari 2004 Postat 11 januari 2004 vad Ă€r grejen med det dĂ„? du kan ju Ă€ndĂ„ "empty trash" i poolen nĂ€r du Ă€r klar med tagningarna... sĂ„ försvinner det utrymme pĂ„ diskarna som felspelningar skapar. kĂ€nns ju som om det Ă€r grejen med att spela in med dator... om man rĂ„kar fippla bort en tagning (som kan hĂ€nda vid vanlig inspelning)..sĂ„ kan man enkelt plocka fram det... tror iofs att den funktionen du söker inte finns heller... kĂ€nns inte logiskt. đ / eric
mlordin Postat 11 januari 2004 Postat 11 januari 2004 Hej! Jag har en liten frĂ„ga angĂ„ende Cubase system med "takes". IstĂ€llet för att en ny fil skapas vid varje ny inspelning skulle jag önska att programmet skrev över aktuell Audio-fil. Ăr detta möjligt? Det finns en funktion för att styra hurvida man skriver över eller inte nĂ€r man loopar en inspelning. Leta i dokumentation pĂ„ "Recording Audio in cycle mode" respektive "Recording MIDI in cycle mode". Funktionen finns annars i Transport panelen. /Mats
wollibolli Postat 11 januari 2004 Postat 11 januari 2004 Ja det gÄr, man Àndrar "inspelnings-mode" till Replace. Kolla i den inbyggda hjÀlpen för Cubase under "Linear Record Mode".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.