Jump to content
Annons

Midikontroller eller klaviatur?


TonyHEX

Recommended Posts

Hej.

Funderar på en sak. Om jag vill kunna kontrollera effekter och sånt i Fruityloops, vad ska jag ha för något då, en midikontroller eller ett klaviatur, är det någon skillnad på dessa två förutom att klaviaturen går att spela på?

Om vi säger att jag bara vill ha nåt att kontrollera saker i programmet live liksom, är det bättre att ha en kontroller, eller är det bättre med ett klaviatur?

Jag kan ingenting om såna här grejer, så vore tacksam om nån kunde svara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
=,25 May 2004, 11:23] Hej.

Funderar på en sak. Om jag vill kunna kontrollera effekter och sånt i Fruityloops, vad ska jag ha för något då, en midikontroller eller ett klaviatur, är det någon skillnad på dessa två förutom att klaviaturen går att spela på?

Om vi säger att jag bara vill ha nåt att kontrollera saker i programmet live liksom, är det bättre att ha en kontroller, eller är det bättre med ett klaviatur?

Jag kan ingenting om såna här grejer, så vore tacksam om nån kunde svara.

tja.. det beror väl helt på dina behov...

om du endast vill styra FL via knobs o faders osv kanske de e bättre med en controller eftersom jag antar att det är billigare... men om du däremot siktar på en klaviatur tycker ja du ska köra på de så får du allting i samma paket...

Radium49 kostar väl runt 1700 o den ska va väldigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack, ska kolla upp det, jag är i första hand ute efter att kunna göra lite "knobtwiddling" :rolleyes: Fast i och för sig kanske det är kul att kunna spela lite oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

=,25 May 2004, 13:26] Ok tack, ska kolla upp det, jag är i första hand ute efter att kunna göra lite "knobtwiddling" 😛 Fast i och för sig kanske det är kul att kunna spela lite oxå.

När man väl börjat spela på en klaviatur, är det faktiskt svårt att lägga av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh det får nog bli ett klaviatur då, verkar ju finnas tillräckligt med rattar och spakar på dom, och så kanske jag kan spela en trudelutt då och då på tangenterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

=,26 May 2004, 09:24] Äh det får nog bli ett klaviatur då, verkar ju finnas tillräckligt med rattar och spakar på dom, och så kanske jag kan spela en trudelutt då och då på tangenterna.

haha.. bra val... nog mer lönsamt än endast en midicontroller..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...