Jump to content
Annons

starboy - all you need


starboy (oregistrerad)

Recommended Posts

starboy (oregistrerad)

LÅTNAMN: all you need

ARTIST/GRUPP: starboy

GENRE: house, typ

LÅTLÄNGD: 4:20

KOMPOSITÖR: starboy

PRODUCENT:starboy

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 4 MB

STATUS: Skiss

Tycker själv det här blev lite trist. Några tips?

Alla kommentarer välkomnas som vanligt.

EDIT 24/2: En remix hittas lite längre ned.

Edit 26/2: Ny mix av originalet längre ned.

starboy___all_you_need.mp3

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)
ja, lite trist.. eller kanske inte trist men det känns som det skulle kunna vara mycket mer catchy.. Jag är inte så förtjust i den där acid-synten. Bra vocals, gjort dom själv eller ännu ett gammalt guldkorn?

De e mina vocals.

På gott och ont, hehe ...

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
lägg  eq på basen och höj den, kicken behöver också stärkas så den kommer upp mer till ytan  😳

OK, jag sänkte basen, eftersom jag tyckte den blev för dominerande.

Kanske får ompröva det beslutet.

Kicken är som vanligt svår att få så där grym som man vill.

Tack för lyssningen!

@Lådan

Tackar och bugar.

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

lägg  eq på basen och höj den, kicken behöver också stärkas så den kommer upp mer till ytan  😳

OK, jag sänkte basen, eftersom jag tyckte den blev för dominerande.

Kanske får ompröva det beslutet.

Kicken är som vanligt svår att få så där grym som man vill.

Tack för lyssningen!

@Lådan

Tackar och bugar.

Basen ska vara ledande i sån musik

Peace

Norman BeatZ

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm. Introt skulle kunna vara lite mer intressant. t.ex. börja det där du gör första ändringen? mkt bättre början. Synthbasen som kommer in är sjysst, förutom den lilla knorren den har på sig. (acidknorr?) Paden som sedan kommer in är skitsnyg! OJ!

Sköön låt. Bra sånggrej! MM! MM!

Det som behövs fixa är kicken lite. Kanske lite på trummfronten också.

RIktigt bra jobbat annars 🙂... VIlket programm jobbar du i? Känns lite som om man skulle vilja sig på en remix 😄

EDIT: Höj INTE basen som den är nu iaf...

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade orginalet bättre, även om det är lite släpigt. Slingan i den här låten är grym.

Skoj remix dock. Flummig ragga. Mixen kan jag inte kommentera då jag suttit och lyssnat på musik på hög volym i nonstop hela dagen och troligen sabbat min lyssning. Keep at it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj remix dock.

Kul att Du tycker det!

Nu har jag skruvat lite till i mixen.

Låter det bättre eller sämre än originalet?

Mina öron är för trötta att avgöra det.

Någon?

låter bra bro,

men basen måste bli ännu mer subbig, testa även att lägga på lite intressant reverb så att den känns mer instängd och när låten peakar så ökar du rumsstorleken på den ^^

Peace

/NormaN BeatZ

Redigerat av NormaN BeatZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag skruvat lite till i mixen.

Låter det bättre eller sämre än originalet?

Mina öron är för trötta att avgöra det.

Någon?

Tjenix!

Jag tycker det här låter riktigt sjysst. Fläskigt och svängigt skulle jag vilja säga 😳

Gillar nog den nya mixen betydligt mer än orginalet, men jag tror att låten skulle må bra av en upphottning. Släng in något som tydligt markerar själva peaken, lite fula huspianon al'a 82-83 kanske? :rolleyes:

Allt som allt, sjysst prod, jag gillar faktiskt det här skarpt.

/ M

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Skoj remix dock.

Kul att Du tycker det!

Nu har jag skruvat lite till i mixen.

Låter det bättre eller sämre än originalet?

Mina öron är för trötta att avgöra det.

Någon?

låter bra bro,

men basen måste bli ännu mer subbig, testa även att lägga på lite intressant reverb så att den känns mer instängd och när låten peakar så ökar du rumsstorleken på den ^^

Peace

/NormaN BeatZ

Thanx Norman!

Skall prova reverb-tricket på basen nån gång, orkar nog inte pula så mkt mer med den här.

Tjenix!

Jag tycker det här låter riktigt sjysst. Fläskigt och svängigt skulle jag vilja säga

Gillar nog den nya mixen betydligt mer än orginalet, men jag tror att låten skulle må bra av en upphottning. Släng in något som tydligt markerar själva peaken, lite fula huspianon al'a 82-83 kanske?

Allt som allt, sjysst prod, jag gillar faktiskt det här skarpt.

/ M

Nu blev jag faktiskt riktigt glad. Kul att det gillas. Tackar ödmjukt för de fina orden.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Tjena. Lyssnade igenom andra mixningen. Gillar inte så mkt att du la sidechain på grejen. Och Kicken verkar ha nån slags reverb på sig som "släpar" ut den och gör den lite otydlig. Annars så var det finare ljud i den 😄

Hehe, det är ingen sidechain adderad, utan det är mer en effekt av annan mastering. Får fixa till kicken lite, det hördes extra bra i min stereo i bilen 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bättre o bättre, remixen gillade jag inte.. tycker den skulle ha varit mer electro. Måste säga att du har en skön stil, ett eget sound. 😱 Är du klar med gimme love förresten, den har verklig potential.. ligger fortfarande kvar på mitt skrivbord, skulle vara kul med den riktiga också.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Tycker det låter bättre o bättre, remixen gillade jag inte.. tycker den skulle ha varit mer electro. Måste säga att du har en skön stil, ett eget sound. 😱 Är du klar med gimme love förresten, den har verklig potential.. ligger fortfarande kvar på mitt skrivbord, skulle vara kul med den riktiga också.

Tackar, tackar.

Väldigt trevligt med positiv feedback!

Har inte jobbat mer med gimme love sen sist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...