Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Undrar om LE som följer med digi 002 funkar med M.audios project mix, När jag skulle installera så sa programet att den inte kunde hitta en digi design hardware! och funka därför inte! Medans project mix säger att det ska funka!

Annons
Postat

Pro Tools LE kräver Digidesigns hårdvara t.ex. Digi 002

För att köra Pro Tools på M-Audios hårdvara behövs en speciell version som heter Pro Tools M-Powered, och den kan köpas i musikaffär. Har för mig att priset var över 3000:- så om du inte är ute efter just Pro Tools kan andra musikprogram säkert vara intressanta. T.ex. Cubase SL.

Postat

Enligt manualen skall det funka med TDM, LE och M-powered. Själv äger jag cubase sx3, men det är spelkompisen som vill att vi kör pro tools i rep studion. och han har ett 002 rack i sin studio.

Postat (redigerat)
Enligt manualen skall det funka med TDM, LE och M-powered.

Läst fel? Manualen säger förmodligen att Pro Tools finns i tre varianter: TDM, LE och M-Powered.

TDM fungerar endast med Digidesigns Mixsystem eller ProTools HD-interface.

LE fungerar endast med Digidesigns LE-system (Mbox 1/2, Digi 001/002 Rack/002)

M-Powered fungerar endast med M-Audios ljudkort/interface (Project Mix/Delta osv.)

EDIT:

Om din kompis har DV Toolkit till sitt PT, kan ni väl importera/exportera OMF mellan Pro Tools och Cubase SX? Klart! 😆

Redigerat av Linus
Postat

Kanske det! Har inte manualen framför mig just nu, (sitter på jobbet)

Import/export mellan programmen har jag inte satt mig in i! Det hela är nog mer en bekvämlighetsgrej från en som inte orkar sätta sig in i ett annat program!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.