Dissector Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) Hejsan! Jag anvÀnder Cubase SX 2 och det har fungerat galant hittills. DÄ var det dÄ sÄ att jag för ett par dagarsedan installerade om Windows, och eftersom mÄnga program inte fungerar sÄ bra efter en ominstallation av operativsystemet, sÄ installerade jag om mÄnga program ocksÄ. Bland annat Cubase. Nu har jag fÄtt problemet att den berÀttar att den inte kan kontakta ljudkortet. I praktiken Àr symptomen att allt ser ut och görs som vanligt, men det kommer inte nÄgra som helst ljud. Har inte testat med MIDI, men anvÀnder nÀstan bara Audio-spÄr, och dessa lÄter ingenting. Jag har installerat om programmet flera gÄnger nu, och det fungerar första gÄngen jag kör det. Andra gÄngen, sÄ sker ovannÀmnda. NÄgon som kan ha en aning om vad som Àr fel? Jag har sökt pÄ forumet med en del olika sökord, men hittar inget som passar. Eventuellt har jag missat dÄ det kommer upp ungefÀr 80 sidor per sökord. EDIT: MÀrker ocksÄ att ibland sÄ hÀnder inget nÀr man trycker pÄ Record. Recordknappen lyser, men markören stÄr helt stilla Redigerat 12 februari 2006 av Dissector
Linus Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Har du installerat ljudkortets drivrutiner dĂ„? đ
Dissector Postat 12 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 februari 2006 (redigerat) Har du installerat ljudkortets drivrutiner dĂ„? đ€Ș =) JadĂ„, det verkar inte vara nĂ„gra problem med dom, sĂ€rskilt med tanke pĂ„ att det fungerar ibland, oftast första gĂ„ngen, sedan dör det förr eller senare. Ska ta en extra koll dock Redigerat 12 februari 2006 av Dissector
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.