Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska börja använda AudioSuite pluggar för första gången och har några idiot frågor som ni säkert vet svaret på.

1. Kan man inte i realtid ställa in vad man ska ha för effekt på pluggen utan måste man veta vad man ska ha för inställningar innan?

2. Hur byter man mellan den gammla orginal filen och den nya AudioSuitatade filen, om det skulle vara så att man inte vill ha den pluggen någe mer.

3. Går det bara att välja den Audio man vill påverka i Edit fönstret eller kan man göra det i Mix fönstret också.

Jag hade någon fråga till men kommer inte på den nu. Om ni har några allmänna tips om ämnet så får ni gärna tipsa mig om det.

Annons
Postat

Markera den audiofil du ska jobba med i Editfönstret.

Välj det audiosuite plugin du vill ha.

Klicka på Preview, gör inställningar under tiden du lyssnar. Sedan så verkställer du pluggen. (kommer inte ihåg just nu vad den knappen heter, sitter längst ner till höger)

(tänk på att du lyssnar då på den "råa" audiofilen, dvs om du har pluggar på kanalen den tillhör och/eller effekter via en Auxkanal så hörs dem inte.)

Ett sätt: Duplicera spåret du ska manipulera och välj mellan de båda. Dvs skapa en virtuellt spår

Bara i Edit-fönstret.

Det står också bra beskrivit i ProTools -manualen. 🙂

Postat
Markera den audiofil du ska jobba med i Editfönstret.

Välj det audiosuite plugin du vill ha.

Klicka på Preview, gör inställningar under tiden du lyssnar. Sedan så verkställer du pluggen. (kommer inte ihåg just nu vad den knappen heter, sitter längst ner till höger)

(tänk på att du lyssnar då på den "råa" audiofilen, dvs om du har pluggar på kanalen den tillhör och/eller effekter via en Auxkanal så hörs dem inte.)

Ett sätt: Duplicera spåret du ska manipulera och välj mellan de båda. Dvs skapa en virtuellt spår

Bara i Edit-fönstret.

Det står också bra beskrivit i ProTools -manualen. 🙂

Precis vad jag behövde för att rädda min söndag, tackar så mycket. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.