Jump to content
Annons

SteaDy

Recommended Posts

Annons

Det du behöver göra är att lägga reverb som insert lr send på det spåret du ska spela in sången på, sen sätter du på "Direct Monitoring", en liten knapp på spåret som ser ut som en liten högtalare.. då hör du effekten i realtid när du sjunger i micken, förhoppningsvis utan för mkt latency..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. 🙂 Hittade allt du nämnde med en gång men nu måste jag gå vidare till nästa fråga... 🙂

Den enda kanalen som jag får någon form av reaktion på när jag provsjunger är en kanal som heter "ASIO Multimedia", och den har ingen högtalarsymbol som nämndes tidigare, så frågan lyder: Hur ska jag kunna lägga in mikrofonen på t ex en Audiokanal, så att ljudet går via den?

Link to comment
Dela på andra sajter

ASIO Multimedia är ingen höjdare, då det är en emulerad ASIO-drivrutin som jobbar mot ljudkortets riktiga MME-drivrutin. Därför kommer du få stora problem med latency (ger försenat ljud) och det vill du knappast ha om du ska sjunga live med effekter.

Vilket ljudkort har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska du använda drivrutinen ASIO JUli@.

Klicka ur "Release audio driver" och klicka för "Direct monitoring"

Inget ljud in?

Kolla under "VST Inputs" och aktivera ljudkortets ingång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft release avbockad och direct monitoring bockad hela tiden och Juli@ drivern vald. Latencyn ligger på 5,8ms så allt är som det borde vara men ändå så står det Asio Multimedia driver på ljud-in kanalen när jag öppnar mixern. Som sagt vill bara kunna använda reverb "live" med mikrofonen.

Tack för alla svar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...