Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag använder DFH C&V som trummplugg i Cubase SE vilket fungerar bra men...

... tyvärr kan jag bara få fram 15 "boxar" att välja trummor i vilket inte verkar vara helt rätt. När jag tittar i manualen finns det i "Construct-fönstret" hela 23 boxar. De 8 "boxar" jag saknar är Floortom 2, Ride 1,3&6, Cymbal 3&6, Splash och Spock.

Dessutom laddas inte alla trummorna i preset-trumseten.

Jag har lastat ned senaste versionen (1.5.3 tror jag den hette).

Är det någon som kan komma på en trolig orsak? Jag har kontrollerat att jag har alla de trummsamplingar som skall finnas och jag har ingen större lust att ominstallera hela pluggen med de tillhörande 35 Gb samplingar om jag inte absolut måste.

Jättetacksam för förslag eftersom jag inte har en susning.

🥰

Mvh Herman

Annons
Postat

Har du kollat under "settings/set path to sounds" på C&V?

det första lilla fönstret som dyker upp när du laddar in drummer i cubase har en knapp uppe till höger som heter just "settings" välj sedan "set path to sounds".

där ska du "peka" mot den mapp i vilken alla samplingar ligger. browsa dig fram tills du öppnat mappen "CustomVintage" gå INTE längre än så.

ex : C:\Superior\CustomVintage

smileyn bredvid ska lysa grönt och vara glad...

se till att "local soundstats" är AVbockad. alltså UTAN bock.

sen lär du installera "soundstats" som följde med 1.5.3. (inte att förväxla med "local soundstats", olyckligt ordval av toontrack att använda så lika namn på olika grejer)

om du installerat soundstats rätt ska det finnas en fil under "CustomVintage"-mappen som heter just "soundstats".

hoppas det kan vara till nån hjälp.

Postat (redigerat)

Tack så hjärtans för det snabba svaret basshole,

Jag gick in och tittade på mappstrukturen och av någon anledning (troligen handhavandefel) så har det lagt sig en mapp under "Superior" som oxå heter "Superior" och oxå innehåller mappen "CustomVintage". Denna Superior-mapp var bara på 15 Mb så jag kastade den. Den "CustomVintage"-mappen som nu finns kvar är på de 35 Gb som den skall innehålla och jag har nu styrt "path"en dit.

"local soundstats" var ibockad så den bockade jag av och vips så fick jag 2 gröna smileys på raden.

Jag öppnade ett nytt Cubase-projekt och startade DFH igen men felet kvarstår så jag får försöka att installera om programmet i morgon. Nu ligger väl troligen ljudfilerna som dom skall och jag vet dessutom hur det skall se ut i "path"en.

Tack än en gång!

Herman

Redigerat av Herman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.