Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ er alla..

Dett Àr mitt första inlÀgg hÀr och jag behöver hjÀlp..

Är gitarrist och vill kunna spela in mina licks samt lĂ€gga lite bas o trummor mm..

Har arbetat med Qubase (stavning) i mÄnga Är dock med soundfonts.

Vad behöver jag och vad kommer det kosta?

Vad jag har Àr:

Gitarrer

Bas

Dator med 2000 Interminne

Pod Pro XT Gitarreffekt

Midi Keyboard

Vad jag tror sjÀlv kan behövas?

Ett bra ljudkort?

Programmvara?

Vad mer ? Help med out here friends?

mvh:@nders

Annons
Postat (redigerat)

Ett bra ljudkort, en mixer eller preamp lite beroende pÄ vad du tar för ljudkort, och sÄ Cubase eller nÄn annan sequencer, kanske Àr bÀst att köra pÄ Cubase eftersom du har erfarenhet av det. Och om du ska spela in akustiska trummor behöver du ju nÄgra mikrofoner.

Eller just ja, om du tÀnker lajna gitarr och bas genom poden och anvÀnda trummaskin sÄ behöver du ingen preamp eller mixer alls.

Redigerat av surikatmamma
Postat

ESI Juli@, EMU 0404 och M-audio 2496 Àr alla bra ljudkort i prisklassen runt 1000kr... De har dock bara 2 in/2 ut, sÄ om du vill kunna spela in mer Àn 2 olika saker samtidigt mÄste du gÄ upp ett snÀpp... Men för att hÄlla sig pÄ en mindre "avancerad" nivÄ prismÀssigt Àr det ÀndÄ samma mÀrken som verkar gÀlla.

Postat

😉 Tack Android 😉

Behöver bara spela in ett instrument i taget sÄ det funkar för mig.

Ska kolla Dina ljudkortsförslag...

tack för tipsen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.