Jump to content
Annons

Wavelab


Pedda

Recommended Posts

Skratta inte nu... Men, när jag har lagt in en låt i WaveLab och sedan har lagt multcompressor på tex. Hur sparar man så att det finns kvar i själva låten? När jag tex sparar i spara som så är det inte med?? Fattar inte??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Använder du Master section kör du effekterna i realtid och kan pilla fram och tillbaka.

När du är nöjd, klickar du på knappen Apply. Då bearbetas/läggs effekter på din ljudfil.

Vid appliceringen har du möjlighet att direkt spara ut till en ny fil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du Master section kör du effekterna i realtid och kan pilla fram och tillbaka.

När du är nöjd, klickar du på knappen Apply. Då bearbetas/läggs effekter på din ljudfil.

Vid appliceringen har du möjlighet att direkt spara ut till en ny fil.

Var hittar jag apply?

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du Master section kör du effekterna i realtid och kan pilla fram och tillbaka.

När du är nöjd, klickar du på knappen Apply. Då bearbetas/läggs effekter på din ljudfil.

Vid appliceringen har du möjlighet att direkt spara ut till en ny fil.

Var hittar jag apply?

Oj, just det. Apply bytte ju namn till Render i nya versionen - men den sitter fortfarande på samma ställe. Här:

15.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Med render så bränner man fast pluggarna i en ny fil. Du har en presetknapp lite ovanför. Där kan du spara de på mastersektionen pålagda pluggarna i en preset som du får öppna nästa gång du ska jobba med montaget.

Men om du högerklickar på nån av ljudfilerna i montaget och väljer add effect slot1 så kan du lägga enskilda pluggar på varje fil. Hur ofta behöver man i mastering göra samma inställningar på alla låtar? Ska vara dithering isåfall. Inte ens limitern är ju optimal i mastersektionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...