Jump to content
Annons

Man on the moon!


carlino

Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Detta är en låt som jag la upp på forumet i våras, nu har jag gjort en ny inspelning som förhoppningsvis gör låten mera rättvis!

Kom gärna med tips om hur jag kan straighta till mixen! 😱

man on the moon

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jäkligt bra. Hitvarning. Men jag kan bara ladda ner ca 2/3 av låten, kan va min uppkoppling som strular..

Gillar klockspelet och stämmorna starkt. Saknar lite mer botten i mixen men bara mariginellt. Har inget i övrigt att tillägga. Skulle va att det är lite svensk brytning i engelskan men det kan ju ha sin charm också.

Gillar!

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm skumt att du bara kunde tanka 2/3 av låten!

Har varit moderat med botten i mixen eftersom jag tidigare tenderat att ha för mycket botten! 😕 Den svenska bryttningen beror på att min idomatiska engelska är sisådär! 😛

Skulle gärna prova att lägga sång med en "riktig" soul röst för att lyfta låten men fram tills dess får uttalet och min egen röst duga. 😕

Redigerat av carlino
Link to comment
Dela på andra sajter

 

snyggt jobbat, svänger riktigt gott.........*shejjkar*

Man får tacka! 😮

  Absolut....det känns bättre med riktig bas....och kanske lite mer tryck i voxen sen är du väl hemma rolleyes.gif😄Bra jobbat

Livebasen lyfte låten otroligt mycket, är inte klar med rattandet på sången, kanske är det mera tryck som behövs eller helt enkelt att jag sjunger bättre! 😉

Redigerat av carlino
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra låt. Gillar den skarpt!

Men...Är inte sången för stark? Lyft fram dom sjyssta organfillsen. "Triangeln" kan ni fimpa (tonerna är sjyssta men soundet låter mesigt)

Roligt att du gillar låten, beträffande sången vill många att den skall fram mer, andra längre bak! 😉 så just nu får den stanna där den är! Orgeln borde kanske upp lite men klockspelet vill jag gärna ha kvar! Mesigt är ett relativit begrepp och jag är svag för glockenspielen! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt! Men det är för klent proddat tycker jag, det är liksom inget tryck. Men bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Håller med låter bra det här lite Vanessa Paradie stuk på nått sätt (den där franska bruden som va lite het ett tag) Kan du inte lägga om den lite så det passar din röst det är klart du ska sjunga den borde funka bra tycker jag. Trumkompet låter lite halvskumt i mina kassa högtalare, förmodligen beror det på dom. Skoj måste jag säga lycka till.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  Håller med låter bra det här lite Vanessa Paradie stuk på nått sätt (den där franska bruden som va lite het ett tag) Kan du inte lägga om den lite så det passar din röst det är klart du ska sjunga den borde funka bra tycker jag. Trumkompet låter lite halvskumt i mina kassa högtalare, förmodligen beror det på dom. Skoj måste jag säga lycka till.

Göran

Vanessa Paradie 🙂 Trummkompet kan uppfattas som lite skumt gentemot resten av ljudbilden eftersom det är gamla inspelningar, jag har använt mig av ett motown bibliotek 😉 Jag kulle kunna göra om inspelningen i en annan tonart om det är det du menar? för att få sången att passa bättre, det igentligen bara i det sista partiet jag måste pressa lite för att komma upp i registret! Vore dock kanske bra med en ny tagning på leaden för att få mera tryck över lag i sången! 🙂

Stämmorna är stort plus, sen gillar jag låten men jag skulle vilja ha mer trummor och bas så att drivet i låten blir allt starkare!

Jobba vidare, BRA!

//FredAsp

Lurigt med trummor och bas, har haft dem högre i andra mixar men efter referenslyssing i olika system har jag dragit ner trummorna och basen, svårt att veta hur de låter i olika system! 🙂 När jag mixar med lurarna kan man lätt luras av ljudbilden och kräma på mera bas, dock slår den över i system med subbas!

Man får tacka för alla fina inlägg 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Jättebra jobbat! Jag gillar låten!

Vilket piano använder du? Lite platt ljud på det tycker jag... Men det kanske bara är jag. Mer botten önskar jag precis som många tidigare! Jag tenderar att mixa för mycket bas jag med men nu har du vridit dig för mycket åt andra hållet. Gäller att hitta det där "lagom" 😉

Kanonlåt som tål fler lyssningar!

Tummen upp!

Ha det!

/Johan Lindeberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Prova Ni akoustik piano kanske? Eller det kanske räcker att komprimera med rätt kompressor och nån annan grunka som kan hotta upp just pianoljudet. Det var nog det soundet jag reagerade på som det enda mindre bra i hela låten. Men man ska inte bry sig om allt som andra/jag om man gillar ljudet själv såklart. Ha det!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vart är basen? och syntblåset får du dra ner lite.

Har som sagt lagt livebas och är inte klar med mixningen av denna, beträffande synthblåset så kommer jag byta ut det mot riktigt blås vad tiden lider 😛

Tack för feedback, man blir alltid lite fartblind när man mixar sitt eget material! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  Trevlig låt...nice!....lyssnat ett par ggr redan och gillar...

Snygga melodier...kompet påminner en del om gammal soul men det är bara positivt...bra jobbat!..😄

Det är gammal soul som är min stora insperationskälla till detta material så påminnelsen är välkommen 😆

Trummorna är som sagt samplade från gammla tamlamotownstudio tagningar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...