janoshe Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Hmm Har ett problem med min xstation. Jag vill spela synthen i nuendo men får inget ljud. Det måste väll änndå gå!!??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 Vad vill du göra? Spela in audio-ljudet från synten in i Nuendo? Spela in midi till nuendo? Spela upp syntens ljud genom ett midispår i nuendo? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janoshe Postat 7 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2006 Hmmm Jag skulle villja spela synthen genom midi och spela in synthens ljud i Audio Midi har jag lyckats lista ut 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 (redigerat) Dra en sladd från audio out på synten till Line-in på ditt ljudkort. Högerklicka på kanallistan i Nuendo, välj add audio track. Tryck på den röda knappen ( rec enable ) och den lilla högtalaren ( monitor enable ). Ta fram mixerfönstret ( Snabbtangent F3 ) Och titta längst upp på den kanalen du precis skapat, där kan du välja från vilken ingång på ljudkortet den hämtar ljudet. ( Om ditt ljudkort är ordetnlig installerat och inställt i nuendo, men det märks snart. ) Välj namnet på den ingång du satte in synten. Får du ljud nu när du bankar på synten? EDIT: ah, jag kanske misstolkade dig. Du har redan ljud och undrar hur man spelar upp syntens ljud med midi? isåfall: på din midikanal med noter, ta fram samma mixer och titta på kanalens utgång. Som Out: väljer du midiutgången på ditt ljudkort, och drar en sladd från denne till midi-in på synten. Gjorde du som ovan och allt är rätt inställt borde midislagen skickas till synten och audioljudet från synten höras på den audiokanal. Redigerat 7 januari 2006 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janoshe Postat 7 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2006 saken är den att synthen är kopplad i datorn med usb kontakt Måste man koppla med midi eller andra kablar??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 januari 2006 Dela Postat 7 januari 2006 I USB-kabeln går bara MIDI-signalerna från din X-station. Du måste dra ännu en kabel, precis som Max sa, från audio out på synten till line in på ljudkortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janoshe Postat 7 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 januari 2006 Ahhh Då får man nog springa iväg och köpa sig en sån kabel på måndag.. Tack för hjälpen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
S2L Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Ljudsignalen skall tydligen gå via USB-kabeln på X-station: Citerar från deras hemsida @ novationmusic.com And forget cables - the synthesizer is fully integrated: The stereo audio output is sent straight through the USB cable onto the track in your sequencer via ASIO! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Isåfall är felet att man inte valt X-Stations ASIO-drivrutin som ljudkort under VST Multitrack i Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
S2L Postat 30 januari 2006 Dela Postat 30 januari 2006 Jag tror det också. Jag har funderat på att skaffa antingen 25:an eller 49:an (X-station) så jag kom på att jag hade läst nåt om ovanstående ämne på deras hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janoshe Postat 27 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2006 man är juh ganska slö Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 27 februari 2006 Dela Postat 27 februari 2006 man är juh ganska slö Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.