Jump to content
Annons

Färga spår i SX2


The Mr

Recommended Posts

...inte för mig! 😎

Det känns lite som en riktig newbie-fråga, men jag fattar inte hur man gör. Jag vill alltså färga de olika spåren i Cubase SX2, t.ex. sångspår - gröna, trummor - röda o.s.v. Men jag lyckas inte komma på hur man gör. Hur gör djur??? 😉

The Mr... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sitter inte i studion nu men är inte det bara att markera "parten" och sen välja färg från en rullgardinsmeny nästan uppe i högra hörnet... Brukar inte färga mina spår men jag har för mig man gör så.

Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter inte i studion nu men är inte det bara att markera "parten" och sen välja färg från en rullgardinsmeny nästan uppe i högra hörnet... Brukar inte färga mina spår men jag har för mig man gör så.

Daniel

Jepp, eller markera de inspelningarna som ska bli färgade och sedan välja färg i menyn efter det.

Att sätta färg är ett mkt bra sätt att hålla reda på vad som är vad, förutom texten alltså 😛 Sen blir det mkt finare och gladare också 😎😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog det här jag hde missat... Tack!

Citat:

"Notera bara att du måste ha ganska hög upplösning på din skärm för att du ska kunna se färgmenyn (color selector) om du kör med defaultinställning för vad som ska visas i menyerna ovanför projektfönstret.

Du kan ändra vad du vill ska visas. Högerklicka i det grå fältet längst upp och bocka för det du vill ska visas och ta bort onödig information t.ex. time display eftersom den redan finns på din transportpanel.

Mvh / djonas"

The Mr... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...