Jump to content
Annons

Råd på bra distortion patch till gitarr i cubase?


Bajenuffe1

Recommended Posts

Annons

Beror sig på vad du menar med "gammal" Marshall. Men det finns ju i a f GuitarSuite: http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm som innehåller en JCM900 och en Fender TwinReverb, plus lite pedaler. Tubescreamern ihop med JCM900 låter _väldigt_ mycket Marshall enligt mig. Och många andra också skulle jag tro...

Edit: Bry dig förresten inte om att lyssna på ljudklippen, dom är verkligen inte speciellt representativa för hur bra man kan få pluggarna att låta.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att förbättra (eller förverkliga? 😲) ljudet ytterligare. Lägg t ex en kompressor (funkar oftast bra med de som medföljer programmet) i inserten innan både pedaler och förstärkare, och skruva på den lite, så kan man öka substainen en hel del, utan att påverka ljudet i övrigt (själv använder jag något färdigt preset som jag inte kommer på vad det heter just nu).

Sen är det ju det vanliga som man även för med uppmickade förstärkare, kompressor, EQ, reverb, delay o s v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...