Jump to content
Annons

Trance


Chriskooh

Betyg  

2 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      0
    • 4
      1
    • 3
      0
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Lost Pices

ARTIST/GRUPP:Christopher Skoogh

GENRE:Trance

LÅTLÄNGD:7:38

KOMPOSITÖR:Christopher Skoogh

PRODUCENT:Christopher Skoogh

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3 192 kbps

STORLEK: 10

STATUS: Färdig demo

Lost Pices

Tja, har arbetat med denna ett tag nu och även spelat den "ute" med ganska gott resultat. Vad tycker ni? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
rankey (oregistrerad)

Ok nu får du lite hårdare tranceproddar-kritik:

Saknar punch totalt i kicken, basen är platt också som om man kört plattång över den. Händer inte så mkt i låten för övrigt, krävs aningen mer för att hålla intresset uppe. Synharna kräver också en hel del upp-biffning. Skulle vilja höra lite fetare percussion också. Men ljudvalet är rätt lyckat även om det låter lite väl 2000 om det och det krävs en hel del eq här o där.

Dessutom är det ju Barbers Adagio for Strings jag hör (kanske borde kalla för Remix, eller kredda kompositören? 😕), finns flera hundra mixar av den, o ingen har lyckats göra en mix bättre än ferry corstens dock, vilket är en av de snyggaste tranceproduktionerna genom tiderna.

Keep it up.

Link to comment
Dela på andra sajter

Loa (oregistrerad)

Det finns likheter med Barberarens Strängar va? Ngra accordsföljder som spelar lika. Finns andra paraleller med Corstens remix (William Orbits orginal remix alltså) också tycker jag.

Ngra ljud kändes burkiga, fel eko alltså. Bättre EQ och markantare bas osså =).

Huvud slinga behöver lite mer vario också tycker jag. Kör lite hård gate på den i vissa stycken mellan varje takt typ.

IoMed att låten är lång krävs lite mer variation osså. Beaten kanske går att skoja till.

Bra låt med potential annars

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Rankey om att bastrumman saknar punch. Vissa ljud låter lite burkiga också, ja. Behövs lite finslip på mix också. Men hey! Nu ska vi inte såga FÖR mycket. Jag gillar det här fan. Jag tycker det är en lite mysig känsla över det hela. Och det hörs att du INTE är dålig på det du gör! 😉

Bra jobbat, enligt mig! 😄

Edit: Den får fan en 4:a!

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

William Orbit - Adagio for strings!(som sagt, såg inte att det redan nämnts..😉 )

Egentligen ingen kritik, men harmonierna är så bekanta att man undrar hur det hade låtit om du hade gjort något mer eget.

Ljudmässigt låter det bra! Arrangemanget funkar jättebra för genren. Jag känner att mixen saknar nåt i mellanregistret, det känns väldigt torrt. Kanske bara är EQ som behövs..

Proffsigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det här funkar helt okej! Jag saknar bas dock eller är det bara jag som är döv? Visst det finns ju bastrumma men ingen bassynth eller liknande!? Om det finns nån så är den väl gömd i mixen! Låter ganska tomt på grund av det! Har lite svårt att bedöma sån här musik hemifrån. Är lättare om man är ute och ser om det funkar på dansgolvet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedär ja, man har skrapat ihop både ris och ros :rolleyes: Visst kan man väl höra lite Adagio i melodin, borde väl ha jobbat mer med den. Får väll försvara mig med att jag fortfarande är ute efter att skapa ett eget "sound" att stöpa mina melodier i. När detta är gjort ska det nog dyka upp melodier som inte påminner så mycket om annat.. 😄

Men tycket det var många possetiva inlägg, vilket känndes roligt. Och samtidigt bra kritik! Jobbar redan med en ny kick och satt en Mini Moog på Bass jobbet 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man väl höra lite Adagio i melodin,

Lite? 😄

Du har trevliga idéer i låten. Sköna slingor, rytmer och effekter, svänger gott - bygg på det! Fint breakdown också med basen som pulserar i bakgrunden.

Produktionsmässigt saknas det dock en del - ljudbilden är inte tight helt enkelt. Beror bland annat på valet av ljud (särskilt bland trummorna, t ex virveln, klappen, cymbalen). Något som fattas är även en djupare bas i mixen, saknas mycket basregister. Ha kvar basgången som du har men lägg till en till sub-bas under den (helst med en annan rytm).

Och så tycker jag att du absolut borde kalla det för en remix, känns fel annars :rolleyes:

Redigerat av kaveh
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...