Jump to content
Annons

konfrontera


gufv (oregistrerad)

Betyg  

8 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      3
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

gufv (oregistrerad)

komp: gustaf lundh

längd: 2:57

prod: hemmastudio, gustaf lundh

format: mp3

storlek: 4.1 mb

status: möjliga reformer av introt. i övrigt färdig.

refute

post.jpg

mörk electronica kryddat med piano, orgel och lite psykadelia.

gjord i cubase. skippat fyra föreläsningar pga. den här. men jag blev nöjd med resultatet, om möjligt kan introt finputsas. bör nämnas att det är min allra första färdiga låt någonsin. vore kul med feedback!

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok gufv 😱 ..ja det här var mörkt..snudd på depressivt..tom för mig..men jag gillar det här!!..helt i min stil..bra låtidé!!..bra symtljud o syntslinga..lägg på lite fx-effekter..o självklar ngn slags sång/kör på det här så når det sin peak performance!! 😎 ..OBS skrev medan jag lyssnade!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyfade beats, men lead-synten går inte riktigt i mål. Pianot passar ju bra o så, men....

Ja, annars en ganska chill låt, om man ska vara snäll.

Den låter inte färdig. Den låter mer som en enkel skiss. Att jobba vidare vore mitt tips.

\John Blund

Edit: varför en atombomb av allt annat i världen?

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Ok gufv 😱 ..ja det här var mörkt..snudd på depressivt..tom för mig..men jag gillar det här!!..helt i min stil..bra låtidé!!..bra symtljud o syntslinga..lägg på lite fx-effekter..o självklar ngn slags sång/kör på det här så når det sin peak performance!! 😎 ..OBS skrev medan jag lyssnade!!

tack mannen!

hm, ang synten tycker jag inte den behöver mer utan fungerar bra som den är.

men nu när jag lyssnar på den så märker jag fortfarande att introt inte alls känns lika klaffande som resten av låten..?

sång? hehe! nej nej, det här ska inte vara annat än instrumentalt. det är synten som sjunger, hör du inte det? 😎

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Hyfade beats, men lead-synten går inte riktigt i mål. Pianot passar ju bra o så, men....

Ja, annars en ganska chill låt, om man ska vara snäll.

Den låter inte färdig. Den låter mer som en enkel skiss. Att jobba vidare vore mitt tips.

\John Blund

Edit: varför en atombomb av allt annat i världen?

angående atombomben så har jag inget vettigt svar tyvärr. jag bara tog någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
blir nästan mörkrädd när jag hör den här låten    😱

edit: det kanske är meningen?

alldeless riktigt.

mycket vemod och självömkan i min samling så det är nog därför det slutar såhär. nick cave, mogwai, black heart procession, sigur rós, shpongle, 16 horsepower and such! stora inspirationer!

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!

Låter inte alls tokigt! Leadljudet var kanske lite drastiskt.. Även om det är ett jäkligt skönt ljud.

Känns lite som en intro-låt.. Hade gärna sett att nåt roligare beat och en skön basgång kom på efter några minuter.. var inte rädd för att göra långa låtar, hehe 🥰

Mörk och bra stämning i låten generellt.

Kör hårt säger jag 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Tjenare!

Låter inte alls tokigt! Leadljudet var kanske lite drastiskt.. Även om det är ett jäkligt skönt ljud.

Känns lite som en intro-låt.. Hade gärna sett att nåt roligare beat och en skön basgång kom på efter några minuter.. var inte rädd för att göra långa låtar, hehe 🙂

Mörk och bra stämning i låten generellt.

Kör hårt säger jag 🙂

japp, och det ska jag!

jag har inte hittat något passande att köra basgångar ur.. funderar på köpa en riktig bas bara och sätta igång men innan dess måste man ju hitta något. några tips? virtual bassist? vad har du gjort basgången i "vilse"? jag kan inte släppa den låten alltså, du är otroligt duktig.

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...