Jump to content
Annons

digi001 + minne


Ogee

Recommended Posts

Hej!

Jag har en Dell Dimension 8200 med 2Ghz processor och 512MB RDRAM och två separata HD, en för system och den andra för Audio. Jag undrar om det lönar sig att köpa mer minne. Jag kör både Pro Tools LE och Logic 5 genom med min digi001. Jag är medveten om att det är alltid bra att ha mycket minne men det är fråga om det lönar sig, kommer jag märka skillnad?

Mvh Ogee

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är medveten om att det är alltid bra att ha mycket minne men det är fråga om det lönar sig, kommer jag märka skillnad?

Gör din dator glad. Se till att du har det dubbla! (du kommer att märka att det blir stabilare)

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar. Är det bara så att datorn blir stabilare, för den är ganska så stabil i dag? Den är trimmad och körs endast som musikdator. Kommer jag märka någon skillnad med t.ex softsynthar, softsamplers, pluggar, antal spår osv. ?

Mvh Ogee

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar. Är det bara så att datorn blir stabilare, för den är ganska så stabil i dag?

Med reservation för mina kunskaper i Pc världen så visst hjälper det att ha mer Ram. Speciellt Spectrasonics pluggar kräver en hel del Ram.

antal spår går inte att ändra på.

men som sagt pluggar kräver ram . . . och cpu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. I min erfarenhet ar det med RAM pa PC sa att "enough is enough". (Sorry, skriver detta pa ett engelskt tangentbord utan aao).

Det ar inte alls sakert att mer minne gor nagon skillnad alls i en specifik situation. Hur mycket som behovs beror pa vilka program man kor. Nar minnet inte racker till brukar det for vanligt program markas genom att disken far jobba med att swappa program och data ut och in hela tiden. Men om minnet ar tillrackling stort, sa spelar det ingen roll om man lagger till mer.

Na, fran min erfarenhet alltsa.

Trombonisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har xp tryck ctrl+alt+delete och så kan du kolla i fönstret hur mycket ram din dator använde. Xp kör med en buffert fil som funkar som ram, se till att den inte används för den är mycket segare än dina minnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...