tricky mickie (oregistrerad) Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Tjenare jag e ute efter ett speciellt diztljud, rätt svårt att förklara............men t.e.x i låten som finns med i BLADE 1............det diztljudet skulle jag vara intresserad av att får tag i. Har själv 1000 tals ljud o har tesatat att får fram det men utan resultat, har någon ett sånt ljud eller rent av vet vad det heter eller kallas............så hör gärna av er......e sanslöst intresserad då jag själv håller på med trance, dance, och åt det hållet. TACK...................keuz66@hotmail.com
djay_maxwell (oregistrerad) Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 acid liknande menar du då kanske? jag har det ljudet hemma och klart på min studio dator 😉 framtaget av en kille som faktiskt var bland de första med dom ljuden. du har ju tex phatt bass - aquagen låten. vilket är samma som blade i princip. de har tagit ljudet från en gammal grupp som jag inte minns vad de heter men kommer att skriva det till dig när jag kommit på det 😆 blade ljudet är fantastiskt skönt dock kanske lite ut tjatat. /jean
kallemio Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Tror att dom har använt en TB-303 (eller nån klon av 303an) o använt nån fet dist.
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Albino 2 har massor av såna ljud. Även Spectraonics Trilogy! Lycka till
D Vibe Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Tror att dom har använt en TB-303 (eller nån klon av 303an) o använt nån fet dist. Exakt, gäller att skruva synthen rätt bara, och använda rätt dist.. Har inte kritiskt lyssnat på låten, men jag är övertygad om att jag kan få fram samma ljud med min FB383 .. (303-klon..). /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.