Jump to content
Annons

Wardrobe Music - Final Destination


BETYG  

6 röster

  1. 1. BETYG

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

Lägger upp en låt för att testa detta forum bara ... Som ni ser så har låten några år på nacken, men men. Ljudkvallen är inte den bästa, la upp den i all hast på Sound Click !

Alla får gärna tycka till ..... utom Mr Lundin 😉

LÅTNAMN: Final Destination

ARTIST/GRUPP: Wardrobe Music

GENRE: POP/EURODANCE

LÅTLÄNGD: 4:18

KOMPOSITÖR: Wardrobe Music

PRODUCENT: Wardrobe Music

EV. MEDVERKANDE: Fredrika

INSPELNINGSÅR: 2002

FORMAT: MP3

STORLEK:

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK: Final Destination

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hallå, kan inte nån skriva nånting ......

Eller låter det så illa, att ni inte ens orkar bry er ?

// Jens

Ok wardrobemusic 🙂 ..den här låten har du väl provat att skicka till MF??..typisk MF-låt..o mycket skickligt gjord 😄 ..har inget att anmärka på så här på direkten..kanske att sången skall fram lite mer..i mina lurar druknar rösten i intrument-ljuden emellanåt..så kanske lite starkare "pipa" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad (Vem) är MF ?

Kan hålla med dig ang leaden, visst drunknar den lite, det beror dock lite på att den är duktigt ihoppressad i 128 kbit, något som ju faktiskt gör sitt till, men visst jag kan erkänna att jag gärna vill ha "everything louder than everything else" i slutmixen.

.... ahaa du menar MelodiFestivalen !!!

Om sanningen faktiskt ska fram så har jag aldrig skickat denna låt nånstans ... i princip !

Tack för ditt inlägg !

// Jens 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen till Studio forum. Som är just ett forum. Det innebär att det handlar om att ge och ta så förvänta dig inte för mycket feedback innan du själv bemödat dig om att ge feedback på andras låtar. Ge gärna en kort presentation av dig själv under presentationer och tjata lite med oss i andra topics så får du fler svar på din låt. 😄

Tja vad säger man? Det känns som en hoper klyshor staplade ovanpå varandra. Från rytmiken till pianoharmonierna. Ljudet är lite murrigt, som du själv påpekar. Fräscht känns det inte. Men genomförandet är snyggt ändå på något sätt. Tjejan sjunger bra och körerna är snygga så vitt jag kan höra. Låten är inte dålig, men jag skulle arra om den helt och hållet. Lyfta bort de flesta av konventionerna och våga lite mer. Nu är det som en jämntjock sörja. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja !

Nu fick jag så jag tiger som en gammal bondkatt !!!

Nåväl, jag tackar för ditt inlägg Mr Egg & tar all kritik till mig.

Naturligvis kommer jag att framföra mina synpunkter på en del andra demos här inne.

Jag blev som ni kanske ser medlem i denna veckan, så jag har inte hunnit med så mycket än, men det kommer väl !

Ang låten, så kan jag informera om att den gjordes på ett riktigt budgetkalas, 16 bit mm 😄

Nåja jag ska inte skylla ifrån mig, men lovar fräschare låtar framöver.

Mr Lundin har förövrigt sedan några år tillbaka börjat på en "remix" av denna låt, så vi får väl se var det hamnar .... ?

Nu ska jag ut och äta upp dig ....

Kaffe & äggmacka väntar i ciggdimman !

// Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

..den här låten har du väl provat att skicka till MF??..typisk MF-låt..

Falken snackar jämt om MF! 😄 Tror att han har ett bidrag med i år?! 🙂 Med saxsolo!

Det här lät ju ganska proffsigt.. Tänkte oxå lite MF faktiskt, lite Antique, fast inte riktigt samma kvalitet men helt OK. Bra sång oxå! HELT OK arr tycker jag!

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Välkommen hit Jens.. gör en liten medlemspresentation när du ändå är här.

Låten ja, såhär lät det inte när jag fick den? 😳 den känns kanske lite daterad, soundmässigt, men med lite uppfräschning kanske MF vore något att tänka på?

Remixen ja.. den kanske vi kan snickra vidare på nu när det flutit lite mer kött under broarna sen vi hördes sist?

Link to comment
Dela på andra sajter

men med lite uppfräschning kanske MF vore något att tänka på?

Hej Jens

Tycker att sångerskan har bra intensitet i sin röst, vilket självklart ger låten mer energi , det behövs om låten skall sticka ut.... finns ju en hel del av denna sorts musik därute...

Kan Jens skicka låten till MF? När han lagt upp den här?

Mvh

/Steve

Link to comment
Dela på andra sajter

..den här låten har du väl provat att skicka till MF??..typisk MF-låt..

Falken snackar jämt om MF! 😄 Tror att han har ett bidrag med i år?! 😎 Med saxsolo!

Det här lät ju ganska proffsigt.. Tänkte oxå lite MF faktiskt, lite Antique, fast inte riktigt samma kvalitet men helt OK. Bra sång oxå! HELT OK arr tycker jag!

Ok 😱 ..vill bara kommentera Richie76´s inlägg..jag pratar int ealltid om MF..men på senaste tiden har många MF-låtar dykt upp 😄 ..har än inte funderat på MF..men kanske om jag plockar fram saxen!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med forument när det gäller MF är att de flesta faktiskt vill vara med (även om de aldrig skulle erkänna det).

Istället klankas det ner på systemet. Visst systemet är inte bra men det är mycket avundsjuka också.

Jag menar varför skulle så många snacka om MF hela tiden och bidra med låtar?

Till låten:

Juste låt. Sångerskan hade en riktigt het röst. Låten är dock lite för lättköpt för min smak. Fast det passar sig i MF. Där skall melodierna vara simpla men ändå Catchy. Det är en stor konst.

I alla fall bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med forument när det gäller MF är att de flesta faktiskt vill vara med (även om de aldrig skulle erkänna det).

Håller helt med Eternal ang detta, Om det inte vore så att jag är så fruktansvärt dålig på deadlines .... så hade det nog blivit av !

Nån gång framöver kanske ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...