Jump to content
Annons

Midi synth eller tangent bord?


Nexustwins

Recommended Posts

Vad använder ni?? Midi synth eller tanegentbordet?

Har ingen synt själv så jag undrara vad ni använder ...

En fråga till ochså : hur gör man så att tanegentbords tryckningarna kommer i takt istället för att de sprider utsig på "1 step".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
midi är inte så bra. det är bättre att bara ha vanliga syntar med vanliga syntkablar. eller ännu bättre med riktiga instrument som låter bättre´, typ piano.

😳

Har en Kawai stående i en hörna. Använder sällan tangentbordet. Behövs det så kompletterar jag med musen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder just nu en Roland JV-35 som masterklaviatur. Funkar hyfsat. Men jag är allergisk mot Rolands kombinerade pitch/mod-spak... illa.

Tangentbordet? Det måste väl ändå vara som att äta soppa med en gaffel. 🙂

Ja typ...

Inte svår att veta var tonerna är men det är max 2,5 tanegentbords tryckningar samtidiogt som gäller 😛

Vet någon var man ändrar detta??

Link to comment
Dela på andra sajter

Antalet tangengenter som kan tryckas ner samtdidigt beror helt och hållet på tangenbordet.

De flesta vanliga som man skriver med klarar 3.

Det beror på att vissa tangenter delar på samma "bana/spår". Men det finns bättre tangentbord (framförallt avsedda till spel) som klarar betydligt fler tangenter samtidigt.

Men för dig är det bättre att köpa en midiklaviatur!

Link to comment
Dela på andra sajter

Antalet tangengenter som kan tryckas ner samtdidigt beror helt och hållet på tangenbordet.

De flesta vanliga som man skriver med klarar 3.

Det beror på att vissa tangenter delar på samma "bana/spår". Men det finns bättre tangentbord (framförallt avsedda till spel) som klarar betydligt fler tangenter samtidigt.

Men för dig är det bättre att köpa en midiklaviatur!

En midi synth är ju alltid det bästa...

(Har ett trådlöst hp tanegentbord från hp, Om någon vill veta).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag använder just nu en Roland JV-35 som masterklaviatur. Funkar hyfsat. Men jag är allergisk mot Rolands kombinerade pitch/mod-spak... illa.

Rolands pichbend knäcker ju allt! Du kan ju inte påstå att man har mer kontroll på yamaha-hjulen. SJälv brukar jag köra vibrato utan att använda modulationen, men hur sjutton ska man kunna köra vibrato på ett sådant hjul. (inget personligt, bara lite spontana reaktioner)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...