Nexustwins Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Vad anvÀnder ni?? Midi synth eller tanegentbordet? Har ingen synt sjÀlv sÄ jag undrara vad ni anvÀnder ... En frÄga till ochsÄ : hur gör man sÄ att tanegentbords tryckningarna kommer i takt istÀllet för att de sprider utsig pÄ "1 step".
Gote Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 midi Ă€r inte sĂ„ bra. det Ă€r bĂ€ttre att bara ha vanliga syntar med vanliga syntkablar. eller Ă€nnu bĂ€ttre med riktiga instrument som lĂ„ter bĂ€ttreÂŽ, typ piano. đł Har en Kawai stĂ„ende i en hörna. AnvĂ€nder sĂ€llan tangentbordet. Behövs det sĂ„ kompletterar jag med musen...
Overdub Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Jag anvĂ€nder just nu en Roland JV-35 som masterklaviatur. Funkar hyfsat. Men jag Ă€r allergisk mot Rolands kombinerade pitch/mod-spak... illa. Tangentbordet? Det mĂ„ste vĂ€l Ă€ndĂ„ vara som att Ă€ta soppa med en gaffel. đ
Nexustwins Postat 26 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2005 Jag anvĂ€nder just nu en Roland JV-35 som masterklaviatur. Funkar hyfsat. Men jag Ă€r allergisk mot Rolands kombinerade pitch/mod-spak... illa. Tangentbordet? Det mĂ„ste vĂ€l Ă€ndĂ„ vara som att Ă€ta soppa med en gaffel. đ Ja typ... Inte svĂ„r att veta var tonerna Ă€r men det Ă€r max 2,5 tanegentbords tryckningar samtidiogt som gĂ€ller đ Vet nĂ„gon var man Ă€ndrar detta??
Eternal Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Antalet tangengenter som kan tryckas ner samtdidigt beror helt och hÄllet pÄ tangenbordet. De flesta vanliga som man skriver med klarar 3. Det beror pÄ att vissa tangenter delar pÄ samma "bana/spÄr". Men det finns bÀttre tangentbord (framförallt avsedda till spel) som klarar betydligt fler tangenter samtidigt. Men för dig Àr det bÀttre att köpa en midiklaviatur!
Nexustwins Postat 26 oktober 2005 TrÄdstartare Postat 26 oktober 2005 Antalet tangengenter som kan tryckas ner samtdidigt beror helt och hÄllet pÄ tangenbordet. De flesta vanliga som man skriver med klarar 3. Det beror pÄ att vissa tangenter delar pÄ samma "bana/spÄr". Men det finns bÀttre tangentbord (framförallt avsedda till spel) som klarar betydligt fler tangenter samtidigt. Men för dig Àr det bÀttre att köpa en midiklaviatur! En midi synth Àr ju alltid det bÀsta... (Har ett trÄdlöst hp tanegentbord frÄn hp, Om nÄgon vill veta).
robinbennich Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 Jag anvÀnder just nu en Roland JV-35 som masterklaviatur. Funkar hyfsat. Men jag Àr allergisk mot Rolands kombinerade pitch/mod-spak... illa. Rolands pichbend knÀcker ju allt! Du kan ju inte pÄstÄ att man har mer kontroll pÄ yamaha-hjulen. SJÀlv brukar jag köra vibrato utan att anvÀnda modulationen, men hur sjutton ska man kunna köra vibrato pÄ ett sÄdant hjul. (inget personligt, bara lite spontana reaktioner)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.