Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

awieee 😛

har installerat det enligt guiden frÄn en PDF fil, den enda skillnaden va att jag anvÀnde dom nyaste drivrutinerna istÀllet för dom pÄ CDn

nÀr jag hade installerat allt sÄ startade jag om datorn och sÄ.. men jag fÄr inget ljud? =(

i sjÀlvlva Saffire kontrollen sÄ mÀrks det t.ex. inte om jag spelar en Mp3 lÄt? (som jag har sÀtt pÄ ut 1/2).. nÀr jag kör cubase sÄ kommer det inte hÀller nÄge ljud?

nÄn som vet vad som kan vara felet?

PS: nÀr jag trycker pÄ mute knappen sÄ tryckt den pÄ i saffire kontrollen ocksÄ, sÄ den verkar vara synckd med datorn iaf

edit: det verkar som att micken ger en insignal iaf.. men ut kommer inget ljud? =(

Redigerat av wnr
Annons
Postat

Kolla sÄ att datorn verkligen anvÀnder ljudkortet för uppspelning. Titta i kontrollpanelen pÄ Ljud och Ljudenheter. Kolla Àven sÄ att Cubase anvÀnder ASIO drivrutinerna för kortet.

/Majken

Postat (redigerat)

Har du kollat i Windows egna kontrollpanel --> Ljud och ljudenheter --> Ljudenheter. Om det Àr rÀtt dÀr?

Det kanske blir det automatiskt. 😉

Edit: Majken hann före... 😄

Edit2 Med 2 minuter dessutom. 😳

Redigerat av Grahn
Postat

tack pojkar, upptĂ€kte att det va jag som inte kunde koppla rĂ€tt 😉.. men nu fungerar allt som det ska 😳

AWIEEEEEEEEEEEEEE ;D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.