Jump to content
Annons

Audiophile 2496 + Behringer UB802


fuskamukko

Recommended Posts

Ok. Så här är det:

Kreativiteten håller på att gå till spillo på grund av mitt tekniska tillkortakommande och jag vänder mig därför till forumet för att hitta en lösning. Problemet har flera bottnar. Det började när jag kastade ut min gamla stereoförstärkare och köpte mig ett par aktiva monitorer (Studio Line SM-1). Tidigare hade jag kopplat hörlurarna till förstärkaren och allt fungerade fint. (Förutom ljudkvaliteten då...)

Mixern Behringer UB802: http://www.behringer.com/02_products/prodi...=UB802&lang=eng

Ljudkortet Audiophile 2496: http://www.m-audio.com/products/en_us/Audi...e2496-main.html

Så till problemen.

Problem 1:

Jag lyckas inte koppla utrustningen så att jag får medhörning enbart i lurarna. Kan inte koppla bort ljudet i monitorerna (om jag inte ska behöva krypa bakom och stänga av dem förstås...)

Jag har frågat mina duktiga vänner men till och med de gick bet. Mycket bekymrande för min del för de brukar kunna lösa mina tekniska problem. Så, idag gick jag till butiken där jag inhandlat min utrustning och bad om hjälp. Mycket överraskad och hoppfull gick jag därifrån med ett kopplingsschema som skulle lösa problemet. Men inte då...

Problem 2:

Kopplingen skulle gå till så här. Ljudkortets OUT kopplas till en kanal på mixern. Från mixerns FX SEND kopplas det till ljudkortets IN. Och monitorerna kopplas till COTROL ROOM OUT. Hörlurarana till PHONES...

Det fungerar inte. Det blir ingen signal in till cubase. Noll inspelat alltså.

Jag håller på att förlora förståndet och kan inte längre tänka logiskt. Om det är någon med förståndet i behåll som kan hjälpa till sitter jag här och väntar med öppna armar. Jag har ju så många låtar i mig som måste ut nu... Det måste finnas någon annan som köpt den lille mixern och stött på samma problem. Snälla snälla.

Tack på förhand.

/daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...