MickeMikrofon Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 (redigerat) Nu Ă€r det sĂ„hĂ€r, jag avĂ€nder Acid 4.0 nĂ€r jag spelar in min musik sĂ„ng / rap. Jag tycker jag klarar av att mixa och sĂ„ ganska bra Ă„tminstone för mitt eget tycke. MEN! Jag testade nĂ„n verison av Cool Edit Pro och fick tips om nĂ„got som hette "dynamic processing" och nĂ€r jag "la" pĂ„ det pĂ„ mina inspelningar blev det genast sĂ„ mycket bĂ€ttre! SĂ„ mitt lilla dilema Ă€r: Jag kan Acid 4.0 hyffsat bra och vill absolut inte byta! Men jag kan inte utesluta cooledit heller för den dĂ€r "dynamic processing" funktionen Ă€r allt för bra för mig. Kan jag pĂ„ nĂ„got sett tanka hem den "effekten" till acid 4.0? Jag vet jag kĂ€nner mig jĂ€tte korkad för att jag blandar ihop alla namn pĂ„ saker och ting men jag hoppas att ni förstĂ„r vad jag försöker sĂ€ga. Tack pĂ„ förhand! / Micke đ Redigerat 7 oktober 2005 av MickeMikrofon
MickeMikrofon Postat 8 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 8 oktober 2005 Var det en sĂ„n otroligt dum frĂ„ga att ingen vill svara? đ Det Ă€r första gĂ„ngen ingen svarar i en av mina nystartade trĂ„dar, och det har gĂ„tt 2 dagar đ Det brukar ofatst gĂ„ 2 minuter innan nĂ„gon svarar đ đ
Claes Holmerup Postat 8 oktober 2005 Postat 8 oktober 2005 Kanske ingen som anvÀnder Acid...? Om ditt program kan hantera VST-pluggar, sÄ kan du leta upp kompressorer och limiters som Àr gjorda för VST-formatet - exempelvis pÄ http://www.kvr-vst.com
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.