Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

NÄn som vet varför mitt FL studio 5 producer laggar fast nÀr man ska öppna ett project.

Ibland laggar det inte fast men dÄ kan den inte spela upp av orsaken "Waiting for inputs"

NÄn som vet?

Redigerat av robinbennich
Annons
Postat

Oj, har faktiskt aldrig stÀllts inför detta problem med "waiting for inputs". Men att du laggar fast kanske jag har ett litet svar pÄ i allafall, Det rÄkar inte vara sÄ att du har en hord av vsti pluggar o projectet? Det suger fanska hÄrt med cpu kraft som du kanske vet, det kan ju vara en av orsakerna.

Hoppas det hjÀlpte lite

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
Oj, har faktiskt aldrig stÀllts inför detta problem med "waiting for inputs". Men att du laggar fast kanske jag har ett litet svar pÄ i allafall, Det rÄkar inte vara sÄ att du har en hord av vsti pluggar o projectet? Det suger fanska hÄrt med cpu kraft som du kanske vet, det kan ju vara en av orsakerna.

Hoppas det hjÀlpte lite

det stÄr sÄ Àven om man bara har ett samplingsspÄr met t.ex. baskagge, sen hÀnder det inget

Postat

Hoppas det hjÀlpte lite

det stÄr sÄ Àven om man bara har ett samplingsspÄr met t.ex. baskagge, sen hÀnder det inget

Ofan...Nae jag har inte en aning om vad det kan vara, tyvĂ€r đŸ˜Č

Postat
hehe som det kan bli...

jag hade rÄkat aktivera en funktion som gör att man mÄste trycka pÄ en tangent för att

spela upp el ev spela in.

Hehe, var god pch sĂ€g vad det var du hade tryckt pĂ„, i fall man skulle göra nĂ„t galet 😛

• 2 veckor senare...
Postat
Hehe, var god pch sĂ€g vad det var du hade tryckt pĂ„, i fall man skulle göra nĂ„t galet 😉

Ok, det Àr en liten knapp av dom dÀr sex eller Ätta knapparna i övre fÀltet som blir orangea om man aktiverar dom. Den hÀr knappen har en pianotangentsymbol och till höger stÄr det "WAIT". (sorry om det Àr lite dÄligt förklarat men jag vet inte hur jag skulle kunna lÀgga upp en bild)

Postat
Hehe, var god pch sĂ€g vad det var du hade tryckt pĂ„, i fall man skulle göra nĂ„t galet 🙂

Ok, det Àr en liten knapp av dom dÀr sex eller Ätta knapparna i övre fÀltet som blir orangea om man aktiverar dom. Den hÀr knappen har en pianotangentsymbol och till höger stÄr det "WAIT". (sorry om det Àr lite dÄligt förklarat men jag vet inte hur jag skulle kunna lÀgga upp en bild)

Det Ă€r lugnt, jag sitter med Fl uppe sĂ„ jag kollade genast upp vilken det var 😉 tackar för att du tog dig tiden att svara 🙂

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.