Lill-Davve Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 Klart man har några videos, hela två stycken! 😛 Fast vettetusan om någon av dem har i tv att göra, den övre både skrevs och spelades in på en förmiddag och videon färdigställdes (nästan) på eftermiddagen samma dag, så.. det blev kanske lite experiment-aktigt.. hehe.. Och den undre, the sleep, är ett hopklipp från en gammal film så jag vet inte hur det är med copyright osv 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frelin Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 Har ingen musikvideo än men det kanske kommer och då ska jag medela dig:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
herwhisper Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 När senast vill du ha videorna? Hadde ju faktiskt vart en kul grej. Men eftersom vi inte har spelat in en video än så får man väll ta tag i den biten 😉 Vad är det för genre du vill ha föresten? Funkar metal? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whazy Postat 27 september 2005 Trådstartare Dela Postat 27 september 2005 tag tag i det direkt....alla genrer.....allt!!!! //K Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whazy Postat 28 september 2005 Trådstartare Dela Postat 28 september 2005 Tack för alla grymma videor ni skickat! Fortsätt så 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pandemon Postat 29 september 2005 Dela Postat 29 september 2005 Har du månne någon adress eller dylikt man kan skicka DVD till? DivX i alla ära, men visas i TV borde det inte? Dessutom vore det bra med en hemsida till Big TV, eller iallfall lite uppgifter i din profil. Du framstår lätt som oseriös annars. Iallafall i mina ögon... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whazy Postat 29 september 2005 Trådstartare Dela Postat 29 september 2005 Hemsida kommer upp inom kort (bigtv.com) Med vanlig post, skicka din video OCH INFO om bandet till: att: Kalle Engström Big TV Döbelnsgatan 24 113 52 Stockholm ke@bigtv.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pandemon Postat 29 september 2005 Dela Postat 29 september 2005 😕 Briljant. DVD med livevideo kommer tillsammans med pressrelease. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
konkret (oregistrerad) Postat 29 september 2005 Dela Postat 29 september 2005 Vi har fått in en del bra grejer. Det vi saknar är artister med kanske en inriktning mot hip hop, r n' b. Fortsätt skicka grejer till ke@bigtv.com. Hej! Vi behöver som sagt fler videos. De vi har fått in har varit över förväntan måste jag säga. ke@bigtv.com mermermer videos vore trevligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whazy Postat 30 september 2005 Trådstartare Dela Postat 30 september 2005 tänkte bara tacka och säga att jag e imponerad av hur duktiga alla e ännu mer videor tack!!!!!! //K Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 3 oktober 2005 Dela Postat 3 oktober 2005 Jag har en gammal video - på band - från -95 ca. Kan det vara intressant? Vet i fan om jag vill skicka betamax-mastern dock, och resten av kopiorna är ju vanlig VHS... får kolla lite.. tjing Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whazy Postat 5 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2005 Vallhagen: Du kanske känner någon som har tillång till en betaspelare. Då kan du ju tanka in den i en dator? //K Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 Hej! Kommer att skissa på en videoupptagning av två låtar nu. Kommande skiva kring årsskiftet? 🙂 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 Du kan ju ta en titt på videon jag har gjort. Länk finns i den här tråden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 Nu har jag skickat en video och sitter bara och väntar på STIM-utbetalningarna. Tror kanske att jag var lite knapphändig med infon, men det är bara att fråga om något är oklart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whazy Postat 7 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2005 Ketri: Tack för videon! Kan du lägga ner en högupplöst version av videon på en DVD och skicka till mig. Adressen finns tidigare i tråden! Skicka gärna med lite info om videon, dig och artisten //Kalle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 9 oktober 2005 Dela Postat 9 oktober 2005 Ketri: Tack för videon! Kan du lägga ner en högupplöst version av videon på en DVD och skicka till mig. Adressen finns tidigare i tråden! Skicka gärna med lite info om videon, dig och artisten //Kalle Hmmm... Ångrade mig lite i efterhand att jag skrev här. Varken videon eller låten är helt färdiga. Har planer på att göra färdigt det så fort som möjligt men det är så mycket annat som tar tid. Jag kontaktar dig när den är färdig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whazy Postat 14 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 14 oktober 2005 Alla ni som sagt att ni har videor....Skicka gärna in dom till mig så fort som möjligt! Vi kan inte använda filer från nätet. Behöver filen okomprimerad på typ DVD! Skicka DVD med video och info till: att: Kalle Engström Big TV Döbelnsgatan 24 113 52 Stockholm Mvh Kalle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
whazy Postat 14 november 2005 Trådstartare Dela Postat 14 november 2005 E fortfarande mycket intresserad av fler videor! Hör av dig till mig om du har någon på lager! //Kalle ke@bigtv.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jakeass Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 Vi är desperata efter exponering och är gärna med. Videon finns här: http://www.sevengates.se/toppage1.htm Själva låten är ju från en "riktig" skiva, men videon är ett gediget hemmabygge (vilket nog knappast behöver påpekas... 😱). Jag har hört att det bötläggs med straff att lägga upp sina videos i formatet WMV. 😳 Jotack... Tyvärr har jag inte hittat någon konverterare som kan göra om till t ex mpeg, utan att det antingen blir för stort, ljudet distar, inte funkar alls o s v. Någon som kan hjälpa månne? Hemma har jag videon i en hel massa format, bl a en avi-fil som är nästan 700 MB stor. Den borde vara ok att konvertera ifrån? Fast nu är jag nog eklart lite OT... Men Whazy, var videon ok? Vad använder du för redigeringsprogram då? De flesta redigeringsprogram har ju numera bra inbyggda encoders. Nya Adobe Premiere Pro 1.5 är väldigt bra när det gäller att komprimera video vare sig det är för internet eller ska ut på DVD! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 Hur går det med kanalen då. Jag läste i sydsvenskan idag att ni har obetalda räkningar på 250.000:- och ni har inte börjat sända än. Blir det något av allt det här? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.