Jocke Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) Jag vill ha tips på kul och/eller bra samplingsskivor för exs24. Har nästan inget kul själv förutom lite gratisgrejer från echochamber. Vilka är dina favoriter? Redigerat 23 september 2005 av Jocke
Piccazzo Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Beror på vilken musikstil du främst skriver i ?
Jocke Postat 25 september 2005 Trådstartare Postat 25 september 2005 Genre är inte viktigt men är rätt less på hip-hopgrejer. Har massa men använder det inte. Främst vill jag veta vad era favoriter är! Har iofs hittat en massa kul på Big Fish Audio! Hade suttit fint med lite brass, jazzkit och sånt.
VacUm Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 (redigerat) Har samplat ganska mycket själv som jag använder frekvent.. Annars är det väl lite olika samplingsbibliotek som hamnat på min HD av nån ofärklarlig händelse plus saker man får av folk som samplat, och hittat på nätet... Googla på echochambers. Dom delade alldeles gratis ut svinabra ljud dom gjort själva. Tysk studio tror jag. edit: arghj! såg att du hade echochambers. Sorry! 🙂 Redigerat 25 september 2005 av VacUm
Piccazzo Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Brass : Psychic Horns , Memphis horns , Fiesta Latina Stråk : Orchestra Colors , Roland Strings , Miroslav Övrigt : Diverse Etno samplingar som titt som tätt hammnar i produktioner Trummor : Clubsounds , Joey Kramer , Drum tools m.m m.m Beror på vilken genre som för tillfället arbetas på.
Msykes (oregistrerad) Postat 18 oktober 2005 Postat 18 oktober 2005 Har flera favoriter, radar inte upp dem här. Pröva göra egna samplingar - kul. Tips till site som har samplingar: www.sf2midi.com Mycket som är från ok till bra och en hel del annat mindre bra.
Jocke Postat 18 oktober 2005 Trådstartare Postat 18 oktober 2005 Tack för tipsen, gossar. Kan lyssna på samplingspaket och VSTis hela dagarna. Finns många läckerbitar därute men ska kika på fler gratisalternativ innan eventuella köp.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.