Jump to content
Annons

På begäran: Jockes saxkurs Del 1


Jocke

Recommended Posts

En mängd kända OT-profiler har bönat och bett om att jag ska lära dom några av alla trix jag samlat på mig på vägarna genom åren.

Här är lektion 1 i:

"Hur man blir elitsaxofonist på 15 minuter"

Vad behöver jag?

Ninjadräkt, våtslippapper, sax och penna. 😳

Jaha?

Bygg en saxofon. När den är klar kan den se ut så här t.ex:

yamahayas875ex.jpg

Hur lirar man Smoke on the water nu då?

Börja tuta lite i luren så tar vi det där ifrån.

________________________________________________________

Slut på del 1. Vill du ha ytterligare utbildning inom ämnet gör du en intresseanmälan via post eller lämpligt kommunikationsalternativ.

Mycket nöje!

//Blues-Jocke a.k.a. Saxguden

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det ser bra ut, Per! Jävligt bra finish på bygge 1 medans version 2 ser ut att ha sina aerodynamiska och psykosociala fördelar. 🙂

Hur går det med Smoke on the water? Det är, som vi alla känner till, träblåsarnas heliga stycke som är ett måste att kunna. Ungefär som Für Elise för näsflöjtister, vars kurs tyvärr inte startar förrän till vårterminen, Viktor.

Skicka era hemläxor till mig så kan jag föra era blåsupplevelser till oanade höjder. Det enda Ni behöver göra är att ersätta mig ekonomiskt utifrån de blygsamt prissatta sex-/ sjusiffriga avgifter jag arbetat fram beroende på vilken nivå ni har lagt er efter denna första del. Så om ni gör ett bra grundjobb nu kan ni spara många sköna hundratusenlappar på nästa kurs.

Lycka till!

//Bestefar - din saxgud i desperata tider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär, var ju inte alls så svårt som jag trodde! Vad tycker du Jocke? Ser mitt bygge bra ut?

dragspel.jpg

Det är för tidigt att svara på. Måste konsultera mina bedömningsgrupper.

Men du har ett fint öga för detaljer och proportioner. Det syns och det kommer hjälpa dig i nästa steg mot målet, allas dröm, att bli en omöjligt bra saxofonist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser bra ut, Per! Jävligt bra finish på bygge 1 medans version 2 ser ut att ha sina aerodynamiska och psykosociala fördelar. 😕

Hur går det med Smoke on the water? Det är, som vi alla känner till, träblåsarnas heliga stycke som är ett måste att kunna. Ungefär som Für Elise för näsflöjtister, vars kurs tyvärr inte startar förrän till vårterminen, Viktor.

Skicka era hemläxor till mig så kan jag föra era blåsupplevelser till oanade höjder. Det enda Ni behöver göra är att ersätta mig ekonomiskt utifrån de blygsamt prissatta sex-/ sjusiffriga avgifter jag arbetat fram beroende på vilken nivå ni har lagt er efter denna första del. Så om ni gör ett bra grundjobb nu kan ni spara många sköna hundratusenlappar på nästa kurs.

Lycka till!

//Bestefar - din saxgud i desperata tider.

😕 *Viktor ligger på golvet o fullkomligt gråter av skratt* 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här bra blev jag när jag spelat saxofon i en kvart enligt saxkurs del 1:

Cold Summer Breeze

:rolleyes:

.. (för att vara seriös, så var det riktigt jävla skön musik. Riktigt skön abstrakt jazz.. måste kolla upp det där bandet 🙂)

/Daniel

😆

(för att vara seriös, så var det det bidraget jag gjorde till studiofestivalen där vi skulle tävla med så dålig låt som möjligt)

Link to comment
Dela på andra sajter

En seriös fråga:

Hur påverkas en saxofon om man köper ett saxofonställ? Måste man vårda den oftare?

Nu ligger saxofonen i etuiet och det blir omständligt att ta upp den varje gång man vill spela lite, så då låter man den ligga kvar. Ett saxofonställ för 250pix skulle nog lösa det problemet och bjuda upp till mer spelande. Men går det att ha saxofonen i stället hela tiden eller är tanken att man skall packa ner saxen varje gång man inte ska spela på några timmar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, Per.... Det är bara cashen som saknas innan jag kan ta mig an ditt fall.

@MG: Min sax har stått i ett ställ i...nu ska vi se...typ 5 år tror jag. Det enda som har hänt är att den blir dammigare. 😆 Vet inte om den tar skada på nåt annat sätt, inget jag märkt av iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här bra blev jag när jag spelat saxofon i en kvart enligt saxkurs del 1:

Cold Summer Breeze

😆

.. (för att vara seriös, så var det riktigt jävla skön musik. Riktigt skön abstrakt jazz.. måste kolla upp det där bandet 😠)

/Daniel

😆

(för att vara seriös, så var det det bidraget jag gjorde till studiofestivalen där vi skulle tävla med så dålig låt som möjligt)

😄

Antar att du inte vann! För jag var seriös!

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här bra blev jag när jag spelat saxofon i en kvart enligt saxkurs del 1:

Cold Summer Breeze

😮

.. (för att vara seriös, så var det riktigt jävla skön musik. Riktigt skön abstrakt jazz.. måste kolla upp det där bandet 🙂)

/Daniel

😮

(för att vara seriös, så var det det bidraget jag gjorde till studiofestivalen där vi skulle tävla med så dålig låt som möjligt)

😮

Antar att du inte vann! För jag var seriös!

/Daniel

Haha, den är rätt skön för att det låter som alla är aspackade.

Det är en tenorsax va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...