Mike_B Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Hej, Jag postade här förrut om problem med knaster i Cubase Sx 2 när jag körde Win 2000. Någon rekommenderade då att köra Win XP istället, och nu när jag formaterat datorn och installerat Win XP så får jag inget ljud i Cubase. Ljudet funkar i alla andra program men i Cubase blir det inte ens någon signal till audiokanalerna i mixern. Inte ens filen "tutorial 3" från CD-n som ska vara 4 audiospår ger någon signal på mixern. Det är helt dött. Midi funkar dock. Jag kör M-Audio Delta 1010LT som ljudkort om det kan vara någon hjälp. Jag hoppas någon här har någon idé om vad som kan vara fel. //Micke
UpLift Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Jag har också knaster i mitt cubase sx2 med ett ljudkort emagic a62m,,xpsp2 också... sen bytte jag drivrutiner till asio4all då funka de .. lite längre latency dock... men nu snackar ja midi har inte testat audio än,,,
Lundin Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Har du varit inne i VST Connections och installerat in och utgångar? detta görs inte automatiskt i SX
gufv (oregistrerad) Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 jag fick samma problem nu när jag installerade om cubase sx2. jävligt märkligt. asio'n är rätt inställd både i sequensern och i cubase.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.