Jump to content
Annons

Akustiskt med elgitarrsolo =)


Betyg  

13 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      6
    • 5
      2


Recommended Posts

Hej!

Komponerade ihop ett vackert akustiskt stycke med ett solo som jag tänkte att någon kanske ville höra. 😱 Det finns ingen titel eller så men är tänkt att bli någon form av intro till en låt med mitt band http://www.Immortalized.nu

LÅTLÄNGD: 1:14

KOMPOSITÖR: Peter Strömberg

PRODUCENT: ---"---

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 1.43 Mb

http://immortalized.nu.loopiadns.com/downl...Solo-PeterS.mp3

"En vacker dag ska jag stå på en scen med ett klockrent band och lira 80-talsdängor" :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vackert spelat helt klart 😱

skär lite i öronen dock om sologuran, skulle väl gissa runt 3-4 kHz eller dylikt.

Det va ju ingen akustisk gitarr :rolleyes: jag hade förväntat mig en fint inspelad dreadnaught men ack så jag bedrog mig 😄

Men fint spelat helt klart, får lite Scorpionskänsla av nån konstig anledning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hello.

Tack för fin respons allihopa. 🙂

Lavrel: kan hända att det är aningens vasst ljud, ska försöka rätta till det. Det här är inspelat med min GT-6:a och ja, det är inte direkt något varmt och gosigt ljud i den hur man än bär sig åt. 😉

Grannen: Har snackat med bandet och det ska vara intro till en av våra låtar som vi faktiskt i dagarna håller på att spela in i replokalen. Jag återkommer med hela låten sen. 🙂

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Låter riktigt bra.Det hörs att du har spelat ett tag.

Jag gillar också snabba, lite overbend vibrato, men jag tycker att du ska variera dig lite. Tror att du vibrerar i 16:delar, lek lite med olika timeingar.

Vet inte om du förstår vad jag menar 😄

GÖTT LIR!!!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Framförallt bra ton. De bändade (vilket ord... måäste vara fel) tersstämmorna tycker jag är lite i suraste laget. Egentligen bänder du säkert perfekt, men i förhållande till varandra så skär de litegrand. Annars är väl detta ett ypperligt mellanspel i en längre låt.

Lyssnade igen, tror det är understämman som ska upp lite grand... kanske t.om lite för högt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena igen!

Tycker att jag fått övervägande trevlig kritik på det här lilla stycket även om det inte är perfekt och det tackar jag för!

Moberg: Jag tror jag är med på vad du menar, att jag ska pröva lite olika "hastigheter" på vibratona va 🙁 ?

Steflund: Jag kan hålla med dig om att harmonin på slutet inte är hundra. 😆 Jag skulle nog kunna ha gjort det ännu lite bättre men jag tyckte att det fick duga så länge. När jag lägger in det i en hel låt sen så kommer det att vara mer välspelat. 😱

Bengan: Den skall snickras in i en låt snart och vi håller på att spela in den i vår egna studio nu. Jag återkommer 😄

Vem vill lira "80-talssmörhårdrock" med mig? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Mycket snyggt!! helt klart, dock tycker jag att det snabba partiet vid 00:41 känns overkill, du har kanonbra ton och känsla men just det partiet käns lite "på gränsen". Jag hade föredragit en accelererande definierad räka där som inte går för fort. Tänk Kee marcello i Superstitious så förstår du vad jag menar.

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...