Jump to content
Annons

Jim Goes harder


jim

Recommended Posts

LÅTNAMN: Sommaren Har glömt mig i år

ARTIST/GRUPP: Jim

GENRE: POP

LÅTLÄNGD: 3:18

KOMPOSITÖR: JIM

PRODUCENT:JIM

EV. MEDVERKANDE: JOT

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,52 mb

1:A Utkast

Detta är ett första utkast. En Vän har lagt massor av live grejer på låten. Lite annorlunda låt för att vara mig kanske, men svenska texten finns kvar.

ge gärna respons. Detta är en slaskmix o sång + inst ska spelas in mer seriöst

Jimmy

Låten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra: Sången låter mycket bra, skön röst.

Bra låt, med potential.

Dåligt: Gitarrljudet är inget vidare, sololjudet är fruktansvärt. Och det är jobbigt att lyssna på när solot är så råpannorerat. Försök att få den lite mer centrerad.

Trummljudet va inte så kul, och dom ligger alldeles för lågt i mixen.

Sångvolymen är för hög, tycker jag i allafall.

Men som sagt, en bra låt! Jobba lite med mixen så kommer detta att bli hur bra som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte sång och komp passat ihop tillsammans. Till den sången tror jag mer på ett akustisk komp, inte ett hårdrockskomp. Som det nu är krävs en kraftfullt skrikig sång en oktav högre upp för att samverka. Mitt förslag är byt ut elgitarrerna mot akustiska ev behåll dem i breaken. Bra låt annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

ey.. trevlig låt.. verkligen. Låter lite som gessle.

Jag tycker att gitarrerna är alldeles för hårda om man jämför med sången, När jag drog i gång låten så trodde jag att det skulle bli nåt ösigt metal liknande, men så kom sången in och det blev konstigt.

Antingen kan du ta bort dom distade gurorna och göra låten mera poppig ala gessle, eller så skriver du mera text och tar i som en metal skrikande tok... 😛

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...