Jump to content
Annons

Digidesign hardware exchange


Karemil

Recommended Posts

Tjo!

Undrar bara om det är nån här omkring som har koll på hur mycket det går lös på att uppgradera sin Mbox till en Digi002r? Vill ha lite fler anslutningar i mitt ljudkort plus bättre med firewire än usb.

Förresten, nu när jag ändå är igång, hur lågt har ni kommit ner i latency med en Digi002r?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjo!

Undrar bara om det är nån här omkring som har koll på hur mycket det går lös på att uppgradera sin Mbox till en Digi002r? Vill ha lite fler anslutningar i mitt ljudkort plus bättre med firewire än usb.

...strax under 7.000 ex moms.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Undrar bara om det är nån här omkring som har koll på hur mycket det går lös på att uppgradera sin Mbox till en Digi002r? Vill ha lite fler anslutningar i mitt ljudkort plus bättre med firewire än usb.

...strax under 7.000 ex moms.

hmmm, ok, en del pengar det där 😉 Men iofs sklijer det ju 8000 i nypris, så det är ju en ganska schysst deal ändå. Hur gör jag om jag vill byta då, vänder mig till närmaste musikaffär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Undrar bara om det är nån här omkring som har koll på hur mycket det går lös på att uppgradera sin Mbox till en Digi002r? Vill ha lite fler anslutningar i mitt ljudkort plus bättre med firewire än usb.

...strax under 7.000 ex moms.

hmmm, ok, en del pengar det där 😉 Men iofs sklijer det ju 8000 i nypris, så det är ju en ganska schysst deal ändå. Hur gör jag om jag vill byta då, vänder mig till närmaste musikaffär?

Börja med att kolla upp följande lista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Undrar bara om det är nån här omkring som har koll på hur mycket det går lös på att uppgradera sin Mbox till en Digi002r? Vill ha lite fler anslutningar i mitt ljudkort plus bättre med firewire än usb.

...strax under 7.000 ex moms.

hmmm, ok, en del pengar det där 😉 Men iofs sklijer det ju 8000 i nypris, så det är ju en ganska schysst deal ändå. Hur gör jag om jag vill byta då, vänder mig till närmaste musikaffär?

Börja med att kolla upp följande lista.

Aah, tack för hjälpen! Blir till å traska in på andreassons å prata lite då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har spelat in 16 kanaler samtidigt utan problem med bufferstoleken ställd på 64 med min 002r.

Borde bli någonstans mellan 1-2 ms. latency

ooh jäklar, låter helt grymt faktiskt, vad kör du med för dator då?

Inget speciellt.

AMD AthlonXP 3000+

1 gb ram

2x160 gb hdd

Adaptec FW-kort som rekommenderas av digidesign.

Kolla in tråden "Best desktops for PTLE" i forumet "Pro Tools Le for Windows" på Digidesign User Conference och håll utkik efter vad Allen Hallada skriver så kan det inte gå fel. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...