sounden Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 (redigerat) Hej alla forumare! Jag har lite planer pÄ att börja mixa ev. spela in mina produktioner pÄ en extern mixer. DÀrav behöver jag lite fler in och utgÄngar dÄ tÀnkte koppla via ADAT. DÄ kommer frÄgan, Vad rekommenderar ni och vad finns det för ADAT A/D D/A omvandlare som Àr bra till ett rimligt pris. Har hört att ADA8000 skall vara ganska bra med tanke pÄ priset och att de har reversed engineer:at lite pÄ Alesis AD/DA. Allt de hÀr snacket om Lightpipe.. vad Àr det? =) 8 channels of 24-bit ADAT optical input/output. Eight channels at 44.1/48kHz. Four channels at 88.2/96kHz. Tack pÄ förhand! Redigerat 10 augusti 2005 av sounden
sounden Postat 10 augusti 2005 TrÄdstartare Postat 10 augusti 2005 Jag Àr helnöjd med min ADA8000! Ok! Kan ju börja med den sÄ man fÄr funktion iallafall... =)
Audiorent Postat 10 augusti 2005 Postat 10 augusti 2005 Àr det sÄ att det behöver bÄde in och utgÄngar samtidigt sÄ skulle jag nog rekomendera Alesis AI-3. Behringern har ju micpramps oxo men har du en extern mixer med det sÄ behöver du inte dom. Jag Àr allmÀnt allergisk mot Behringer och deras gamla preamps lÀt sjukt dÄligt. De nya har jag inte testat sÄ jag kan inte uttala mig om dem. Jag anvÀnder sjÀlv en Focusrite Octopre eftersom jag behövde fler micpreamps med ADAT-utgÄng för att kunna köra 16 kanaler in i DIGIRACK 002. Mixar gör jag dock i PT sÄ jag behöver inte fler utgÄngar Àn de 8 jag har. Lightpipe Àr just ett annat namn pÄ ADAT-protokollet. Dvs att skicka 8 digitala kanaler via en optisk kabel med max 48 kHz. PÄ vissa nya burkar (bl.a.Octopre) sÄ kan man skicka 4 kanaler med 96 Khz i en optisk sÄ dÀr finns dubbla toslink utgÄngar. urklippt frÄn Luthan nedan om ALESIS AI-3 ADAT AI3 Àr en ÀndamÄlsenlig lösning för omvandling mellan analog och digital audio med hjÀlp av Alesis optiska protokoll - ADAT Optical. AI-3har 8 balanserade analoga in/utgÄngar med teleanslutning som med 24-bitars A/D/A-konvertering försÀkrar dig om en oförÀndrad audiosignal Ät bÀgge hÄll. ADAT Optical Àr det mest anvÀnda flerkanaliga digitalinterface protokollet eftersom det förmedlar 8 kanaler digital audio med upp till 24-bitars upplösning via en vanlig optisk kabel. De flesta digitala mixrar och mÄnga ljudkort har ADAT optisk anslutning som standard eller tillbehör vilket gör att AI-3 kan anvÀndas för att lÀgga till fler analoga in/utgÄngar till mixrar frÄn Yamaha, Ramsa, Spirit, Mackie. -Konverterar analog audio till ADATs digitalformat -Analoga in/utgÄngar för de produkter som anvÀnder ADAT s optiska digitalinterface -Ger fler analoga in och utgÄngar till digitalmixrar och ljudkort -24 bitar med 128 gÄngers översampling A/D/A konvertering och 96 db dynamik -8 analoga balanserade in/utgÄngar med teleanslutning -VÀlj mellan balanserat +4 dBu eller obalanserat -10 dBV -LED-indikering för signalnivÄ
Staplegun Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Köpte en 828 MKII precis nÀr den kom ut. Jag Àr helnöjd, inget har strulat. Enda problemet jag hört talas om Àr att det kan bli konflikt med SP2.
Torwald Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Köpte en 828 MKII precis nÀr den kom ut. Jag Àr helnöjd, inget har strulat. Enda problemet jag hört talas om Àr att det kan bli konflikt med SP2. Jag Àr ledsen för att jag kapar trÄden sÄhÀr, men jag mÄste bara frÄga. Du sÀger att du hört att det kan bli "konflikt med SP2", hur menar du dÄ? Jag vet inte om du har lÀst min trÄd om mina problem med mitt MOTU 828mkII, men det Àr ju just SP2 jag kör pÄ. Finns det fortfarande sÀkerhetsrisker (som Blaster) cirkulerande om man avinstallerar SP2 och kör SP1 istÀllet?
Staplegun Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Köpte en 828 MKII precis nĂ€r den kom ut. Jag Ă€r helnöjd, inget har strulat. Enda problemet jag hört talas om Ă€r att det kan bli konflikt med SP2. Jag Ă€r ledsen för att jag kapar trĂ„den sĂ„hĂ€r, men jag mĂ„ste bara frĂ„ga. Du sĂ€ger att du hört att det kan bli "konflikt med SP2", hur menar du dĂ„? Jag vet inte om du har lĂ€st min trĂ„d om mina problem med mitt MOTU 828mkII, men det Ă€r ju just SP2 jag kör pĂ„. Finns det fortfarande sĂ€kerhetsrisker (som Blaster) cirkulerande om man avinstallerar SP2 och kör SP1 istĂ€llet? Mitt interface tappade kontakten och datorn startade om sig lite dĂ„ och dĂ„. Precis nĂ€r man glömt att spara förstĂ„s. đđ Hittade dĂ„ detta: http://www.motu.com/techsupport/technotes/...9344567818/view Dessa problem upphörde nĂ€r jag avinstallerade SP2. Hur det pĂ„verkar sĂ€kerheten i Windows vet jag inte, lĂ€s: skiter jag i. đ
Torwald Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Köpte en 828 MKII precis nĂ€r den kom ut. Jag Ă€r helnöjd, inget har strulat. Enda problemet jag hört talas om Ă€r att det kan bli konflikt med SP2. Jag Ă€r ledsen för att jag kapar trĂ„den sĂ„hĂ€r, men jag mĂ„ste bara frĂ„ga. Du sĂ€ger att du hört att det kan bli "konflikt med SP2", hur menar du dĂ„? Jag vet inte om du har lĂ€st min trĂ„d om mina problem med mitt MOTU 828mkII, men det Ă€r ju just SP2 jag kör pĂ„. Finns det fortfarande sĂ€kerhetsrisker (som Blaster) cirkulerande om man avinstallerar SP2 och kör SP1 istĂ€llet? Mitt interface tappade kontakten och datorn startade om sig lite dĂ„ och dĂ„. Precis nĂ€r man glömt att spara förstĂ„s. đđ Hittade dĂ„ detta: http://www.motu.com/techsupport/technotes/...9344567818/view Dessa problem upphörde nĂ€r jag avinstallerade SP2. Hur det pĂ„verkar sĂ€kerheten i Windows vet jag inte, lĂ€s: skiter jag i. đ Tack sĂ„ hemskans! DĂ„ vet jag vad jag ska avinstallera hĂ€r nĂ€st dĂ„! SĂ€kerhet vet jag inte om jag skiter i, sĂ€rskilt inte Blaster. Du kanske inte Ă€r bekant med det, men det var (Ă€r fortfarande, sĂ„vitt jag vet) ett virus som fĂ„r datorn att slumpmĂ€ssigt (njae...) starta om sig. Ganska irriterande det med, nĂ€r man glömt spara. Tack för svaret, Ă„terigen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.