Jump to content
Annons

Utbildning


DonRickardo

Recommended Posts

Tänkte bara informera om att sista ansökningsdag till ljudteknikerutbildningarna börjar närma sig. Jag syftar då framförallt på Piteås Ljudingenjörsutbildning och den teknikerutbildning som finns i Haparanda på Svefi.

För er som vill förkovra er i ämnet eller lära er från grunden, nu är det dags. Det kostar ju inget att söka, det är det som är det fina. Sen kan man ju skita i att gå om man har något bättre för sig, typ byta blöjor.

Kolla in www.mh.luth.se eller www.svefi.net

Tror att informationen på Svefis hemsida kan vara lite inaktuell. Deras rullbandare har brunnit upp, men de har köpt in en 2-spårs istället och kompletterat med ett cubase system.

Ps: De har ju musikutbildningar också

Lycka till 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Deras rullbandare har brunnit upp, men de har köpt in en 2-spårs istället och kompletterat med ett cubase system.

Det där vet jag inte alls hur jag ska tolka med tanke på dagens datum... 🙂

Sant sant.. Fel datum att skriva inlägg på 😉

Jag kan dock tolka det åt dig eftersom jag själv gått i Haparanda. Deras gamla analoga 16-kanals bandare bröt helt enkelt ihop och dog. Då köptes istället en Mackie MDR-24 hårddiskbandare in. Sedan har de dessutom köpt en analog tvåkanals bandare och ett Cubase system. Sen finns ju protools i digi001 och 888|24 format också.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har de dessutom köpt en analog tvåkanals bandare och ett Cubase system. Sen finns ju protools i digi001 och 888|24 format också.

/Majken

Vill väl bara påpeka att det faktiskt är ett Cubase system, ett cubase/Logic system. Digi001 har blivit Digi002....sen kan det bli ett Pro-Tools HD till hösten.

/Don

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om man nu kom in på ljudingenjör! I wish!

Jag har iaf sökt dit, och får väl hoppas på det bästa... Sökte folkis som ljudtekniker i Bollnäs med, vilket jag antagligen kommer in på åtminstonde...

Jag kan inte el/tele lära... Någon som vill ge mig tipps innan intagningsproven?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om man nu kom in på ljudingenjör! I wish!

Jag har iaf sökt dit, och får väl hoppas på det bästa... Sökte folkis som ljudtekniker i Bollnäs med, vilket jag antagligen kommer in på åtminstonde...

Jag kan inte el/tele lära... Någon som vill ge mig tipps innan intagningsproven?

Vad jag vet så kommer du inte att lära dig el-tele i Bollnäs. Satsa på att söka Haparanda också. Det är väl den skola som ger dig de bästa kunskaperna inom både ljudteknik och el-tele.

Om du inte kan något alls är det faktiskt ingen större idé att söka till Piteå... 😲

Eller, jo det är det ju. Du kan ju komma in på betyg...5 platser.

Sök så många skolor som möjligt för tusan, det går ju alltid att tacka nej.

/Don

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om man nu kom in på ljudingenjör! I wish!

Jag har iaf sökt dit, och får väl hoppas på det bästa... Sökte folkis som ljudtekniker i Bollnäs med, vilket jag antagligen kommer in på åtminstonde...

Jag kan inte el/tele lära... Någon som vill ge mig tipps innan intagningsproven?

Vad jag vet så kommer du inte att lära dig el-tele i Bollnäs. Satsa på att söka Haparanda också. Det är väl den skola som ger dig de bästa kunskaperna inom både ljudteknik och el-tele.

Om du inte kan något alls är det faktiskt ingen större idé att söka till Piteå... 🙂

Eller, jo det är det ju. Du kan ju komma in på betyg...5 platser.

Sök så många skolor som möjligt för tusan, det går ju alltid att tacka nej.

/Don

Min svåger är miljöingenjör (jag vet, det låter töntigt). Men han ger mig privatlektioner inom el/telelära (dock inte så ofta). Så jag hoppas på att kunna göra ett intagningsprov med. Gehörs provet är ju superlätt, men känner att jag behöver mer kunskap om el/tele-biten. Så.. Ingen som vet någon sida eller nåt? Nån bok på bibblan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...