Jump to content
Annons

Recommended Posts

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

du blir ju en bättre musiker oavsett vad du gör om du förstår språket.

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Jag kommer sent in i debatten, men jag sticker ut hakan och påstår att:

"Destå större geni du är i musikalisk, destå mindre bredd och förståelse har du av vanliga Svenssonlyssnare"

Sug på den om ni förstår!! 😆

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Jag tror knappast nån på vårt forum platsar in som musikaliskt geni. Men jag tolkar dig som att man ska skriva för sig själv och inte efter andras smak, och där håller jag med dig. Fast är man intresserad av att slå mynt av sitt skapande så är det en helt annan sak.

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

ju mer musikteori du kan .. ju mer formler med psykologiska melodier kan du skriva ...

tex har ackordföljden em - C - G - D en psykologisk effekt på svenssonlyssnaren att det alltid är bra...

det var det exemplet som alla kan, sen finns det ett par 100 såna där till med ackordsformationer, melodilöpning m.m m.m som gör att du får en woweffekt när du spelar upp en låt med lite sånt i.

Kan du teorin och använder den sparsamt tillsammans med ditt gehör och smak så kommer du betydligt längre än utan.

Elvlis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Jag tror knappast nån på vårt forum platsar in som musikaliskt geni.

- Är det en statistisk rimlighetsbedömning du gör då?, eller kan du ur skriftspråk även utläsa hur skribents musik låter?

Jag skulle kunna sträcka mig än längre då jag knappast tror någon nu levande människa i Sverige platsar in som musikaliskt geni!

Eller, har jag missat ngn 😆?

Redigerat av Elvlis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.