Jump to content
Annons

M-Audio 1010 LT

Recommended Posts

EEL (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej! Köpte ett M-Audio 1010 LT igÄr efter att ha lÀst utlÄtadet i senaste studio... dock har nÄgra problem uppkommit som jag undrar om nÄgon annan har nÄgon erfarenhet av eller kan hjÀlpa till med...

1. NÀr jag installerat senaste drivrutinerna frÄn m-audios hemsida stÄr det fortfarande att det Àr den gamla drivar versionen nÀr man trycker pÄ about i delta controlpanel?

2. MÀtarna i M-audio delta control panel pÄverkar inte ljudet nÄgonting?

Grymmt om nĂ„n skulle kunna komma upp med en lösning... Är sugen pĂ„ att komma igĂ„ng med beatsen 😕

MVH /Allan

edit: löste midi grejjen 😠 enkel instĂ€llning jag missat

Redigerat av EEL
Annons
Postat
2. MÀtarna i M-audio delta control panel pÄverkar inte ljudet nÄgonting?

GÄ in pÄ "Routing" eller vad det heter....dÀr du styr vad som ska skickas till de olika utgÄngarna. Om du vill att reglarna i kontrollpanelen ska styra utljudet sÄ vÀljer du "Monitor mixer"

/Jonas

EEL (oregistrerad)
Postat
GÄ in pÄ "Routing" eller vad det heter....dÀr du styr vad som ska skickas till de olika utgÄngarna. Om du vill att reglarna i kontrollpanelen ska styra utljudet sÄ vÀljer du "Monitor mixer"

Grymmt fick till det dĂ€r med drivarna ocksĂ„ sĂ„ nu e allt frid o fröjd 🙂

EEL (oregistrerad)
Postat

osmo: Det Ă€r det bĂ€sta som hĂ€nt min data 🙂 hade iof ett audigy 2 innan sĂ„ jag har inte sĂ„ mycket att jĂ€mnföra med.... men jag har inte hittat nĂ„t att klaga pĂ„ Ă€n sĂ„ lĂ€nge...

Postat

Jihaa.. har löst ut mitt idag, hann bara mecka in de i datan Ä installa drivisar pÄ lunchen.. ska genast ila hem efter arbetstid och börja labba.

MÄste man direkt in Ä pilla i rout? för att fÄ nÄ ljud?

• 2 veckor senare...
Postat

Har funderat pÄ att skaffa ett sÄnt hÀr kort och har bara en liten frÄga:

Är micpreampsen som finns pĂ„ detta kort av bra kvalitĂ© eller bör man sattsa pĂ„ en extern micpreamp?

Postat

Micpreampsen ger enbart 12V, vilket medför att fÄ kondensatormickar fungerar tillfredstÀllande, dynamiska mickar fungerar ju dÀremot. Om inte för alla mickar sÄ för kondensatormickar rekommenderar jag en extern preamp i alla fall.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.