Jump to content
Annons

Ingen insignal! [Löst]


Hellpig

Recommended Posts

Stön... och hjälp! Har låtit musiken ligga vid sidan ett tag men igår tog jag tag i mitt liv och installerade allt som behövs igen. Min setup ser ut så här:

Instrument (gitarr/bas/trummaskin/sång) -> PodXT -> USB till datorn -> Inspelning i Cubase SX.

OK... så igår lade jag ett trumspår med trummaskinen. Inga problem. Hade inte tid med mer så jag skulle fortsätta idag, trodde jag! När jag pluggade in basen och var redo för att spela in så upptäckte jag till min stora förvåning att jag inte fick någon insignal alls. Testade givetvis med gitarr - samma sak. Hmm, provade trummaskinen -för den funkade ju igår, eller hur?- ingen signal. Skapade ett nytt projekt - ingen signal.

Jag har kollat alla inställningar och så vitt jag se är inget alls fel. Pod'en står som inkälla, det interna ljudkortet (något billigt sk*t från realtek) i datorn som uppspelning/utkälla.

Så nu har jag hållt på hela (nästan hela) dagen utan att få någon signal och jag är less, trött och deillusionerad... finns det någon som har en aning om vad det här är för fel? Faktum är ju att jag inte ändrade något i programmet! Spelade in trummorna, stängde av programmet/datorn, startade upp idag och nu funkar inget... argh!

(Och ja - trumspåret som jag lade in igår funkar... inga problem där! 😉 )

Tacksam för förslag!

mvh

Magnus C

Edit: Efter ytterligare rotande i alla inställning hittade jag felet som var att datorns interna ljudkort var inställt som in-källa... 🙂

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...