matte85 Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 skaffat mig en keystation 49e för några dagar sen men får den inte att funka. jag stoppar in usb kabeln och då står de att xp hittat den och den instaleras osv. men sen när jag ska välja synthen som midi input i mitt reason hittar den inte min keystation 49e. nån som vet var problemet kan ligga? det kan inte ha med drivrutiner och göra för man ska inte behöva instalera några, de går tom inte. jag vet inte om man kanske måste ta bort några gamla drivrutiner? för jag fick höra att man skulle instalera radium 49 drivrutiner och att man sen skulle sätta på synthen och då skulle windows hitta dom nya men det funkar inte vet inte vad jag gör för fel :S är tacksam för alla svar! Mattias
Timegroove Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 Hej! Den MIDI-input du ska kolla efter heter USB-ljudenhet, men det kanske du visste?
matte85 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Postat 17 juli 2005 ja asså jag vet och den dyker upp som den ska men sen så hittar inte reason eller nått annat program min keystation. riktigt skumt asså
Timegroove Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 ja asså jag vet och den dyker upp som den ska men sen så hittar inte reason eller nått annat program min keystation. riktigt skumt asså Var dyker den upp och var hittar du den inte?
matte85 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Postat 17 juli 2005 den dyker upp i enhetshanteran, asså när jag stoppar in usb kabeln kommer de upp på datorn att den hittat min keystation och att den instalerats och är redå att användas. men de funkar ändå inte 😠
Timegroove Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 den dyker upp i enhetshanteran, asså när jag stoppar in usb kabeln kommer de upp på datorn att den hittat min keystation och att den instalerats och är redå att användas. men de funkar ändå inte 😠 Har du valt USB-ljudenhet som MIDI-enhet i Reason under preferences?
matte85 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Postat 17 juli 2005 vart gör man det? asså jag försöker hitta min keystation under Control surfaces and keyboards i preferences men den hittar inget :S
Timegroove Postat 17 juli 2005 Postat 17 juli 2005 vart gör man det?asså jag försöker hitta min keystation under Control surfaces and keyboards i preferences men den hittar inget :S Jag har Reason 2.5 och där gör man det på MIDI-sidan. Men det låter ju som att du är rätt, och där borde USB-ljudenhet dyka upp.
matte85 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Postat 17 juli 2005 mm det tycker jag med 😠 vet inte vad som är fel
matte85 Postat 17 juli 2005 Trådstartare Postat 17 juli 2005 fan ville verkligen få igång den , e så sugen på att börja göra beats. ingen som vet vart problemet kan ligga?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.