Heave Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 jag skulle vilja kunna micka uppp åtmisntone 2 mickar åt gången. Men om jag ska köra på controllern så måste väll ljudkortet ha micutgånger eller hur? Tack för hjälpen åter igen! 😱 Kontrollern kör du via midi och du kan ju köpa en stereo preamp så du kan köra två mickar samtidigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 Controllern har ingenting med ljudet i sig att göra. Det är bara ett sätt att styra mjukvaran med. (tror nog jag krånglade till det för mycket för dig när jag drog in den i sammanhanget 😏 ) Edirol UA-25 har iaf två mic preamps så det borde funka perfekt för dig. Edirol UA-25 2500kr TSM MT-87 700kr (x2?) --------------------- 3200kr Och så lite kablar och micstativ om du inte har det. Får du lägga till ett par hundralappar. Och 250kr till om du inte vill tillverka ditt eget puff-skydd 😳 Du kan ju börja att mixa med musen. Tycker du det är för jobbigt i längden så kan du ju investera i en controller senare. Har du tänkt något på vilken mjukvara du vill använda? Jag skulle rekommendera Mackie Tracktion. Det är busenkelt att använda men räcker riktigt långt. Perfekt för en hemstudio. Billigt är det dessutom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GorvSnus Postat 28 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2005 Jag hade tänkt att använda Cubase. Så min inköpslista bilr alltså? 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 28 juni 2005 Dela Postat 28 juni 2005 Densamma? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.