Jump to content
Annons

USB ljudkort

GorvSnus

Recommended Posts

jag skulle vilja kunna micka uppp åtmisntone 2 mickar åt gången. Men om jag ska köra på controllern så måste väll ljudkortet ha micutgånger eller hur?

Tack för hjälpen åter igen! 😱

Kontrollern kör du via midi och du kan ju köpa en stereo preamp så du kan köra två mickar samtidigt!

Dela på andra sajter

Annons

Controllern har ingenting med ljudet i sig att göra. Det är bara ett sätt att styra mjukvaran med. (tror nog jag krånglade till det för mycket för dig när jag drog in den i sammanhanget 😏 )

Edirol UA-25 har iaf två mic preamps så det borde funka perfekt för dig.

Edirol UA-25 2500kr

TSM MT-87 700kr (x2?)

---------------------

3200kr

Och så lite kablar och micstativ om du inte har det. Får du lägga till ett par hundralappar. Och 250kr till om du inte vill tillverka ditt eget puff-skydd 😳

Du kan ju börja att mixa med musen. Tycker du det är för jobbigt i längden så kan du ju investera i en controller senare.

Har du tänkt något på vilken mjukvara du vill använda?

Jag skulle rekommendera Mackie Tracktion. Det är busenkelt att använda men räcker riktigt långt. Perfekt för en hemstudio. Billigt är det dessutom.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.