Jump to content
Annons

Appropå Trance Fester


psykadelisk (oregistrerad)

Recommended Posts

psykadelisk (oregistrerad)

Läste den något heta tråden längre ner om transfester som blev stoppad, är själv "insyltad" i rörelsen så jag känner att jag har lite att tillägga..

Angående någons påstående om att det var mindre droger på en transfest än en någon annan typ av fest och nån undersökning om ett visst antal på de olika festerna. Jag tror av egen mycket grundmurad erfarenhet att droger som alkohol, och om det är en "bra" transfest kokain och amfetamin, är mycket mer sällsynt än på vilken annan fest som helst. Däremot sinnesvidgande preparat som lsd, mdma, cannabis, svampar e.t.c... är på de fester jag varit på, och det är säkert 100 stycken i sverige, i kroppen på 90% av deltagarna, de som inte använder nåt sånt är de som är där och ska jobba i morgon, köra bilen hem, lider av psykisk ohälsa eller de som av nån anledning bara hamnat där på "studiebesök".

Sinnesvidgande psykadeliska droger är är och förblir en del av transkulturen och det är något helt väsenskilt från de narkotiska beroendeframkallande dopamin utlösande gifterna som till exempel: Alkohol, Amfetamin, Kokain, Nikotin, Heroin.. Hittar du en "riktig" transfest hittar du förhoppningsvis mycket lite av dessa droger och mer av det som bättre beskrivs som mentala nycklar för att uppleva verkligheten och musiken flödande fritt och obegränsat än som destruktiva droger.. Det finns ju skumma konstiga "trans" fester också där det ordnas (oftast innomhus), av unga, med vakter, polisen kommer, mest alkohol och nån osmart stackare som tagit något olagligt där också och det låter som att det är lite såna skoldansaktiga arrangemang de som tror att det är lite olagligheter på transfeter i sverige har sett? Men hamnar du på en 3 dagars skogsfest för entusiasterna så är det lätt 90% som är olagliga, om det sen är en dålig sak det håller inte jag med om, felet är ett en kultur yttring är olaglig...

MVH 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
tänker inte äns svara på det där inlägget...

men... Var det inte det du just gjorde?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är själv DJ och är benägen att hålla med om att sinnesvidgande preparat används mer på trancefester än på rockfestivaler, även om de faktiskt började användas på rockfestivaler 😆 Däremot håller jag inte med om att så många som 90% är påverkade av sinnesvidgande droger, men visst är det en hel del som är höga. 😄 Mest på E och Cannabis (ja och lite syra också), iaf på ställena jag spelat.

Link to comment
Dela på andra sajter

tänker inte äns svara på det där inlägget...

men... Var det inte det du just gjorde?

😆

ja menar vad jag tycker.... isf skulle denna tråden också bli stängd liksom den gamla... o då får jag en till varning...

Link to comment
Dela på andra sajter

psykadelisk (oregistrerad)

Förstår om det kan låta mycket med att 90% är olagliga på transfester i Sverige, men på riktigt trolliga skogsfester ordnat av, för, med entusiasterna, de som lever, andas, sover, äter, trans är det verklighet.

3 dagar i skogen med kanske 50 (max 100) pers, där folk som skulle höja på ögonbrynen över att minst 90% tycker att statens uppfattning om att de kan lägga sig i enskilda individers kroppskemi är ett grovt övertramp, inte är välkommna.

Och vi har nog rätt både de som vet att detta är en realitet och de som tvivlar på det för det handlar om olika fester... Det är nog så att folk som är oinitierade aldrig ens får höra talas om de fester jag ser som transfester. Inga minderåriga, inga som tror på statens indoktrinering att alkohol skulle vara okej, men abslolut inget sinnesvidgande.

Bara sinnesdövande lösningsmedel som löser upp hjärnan är ju tillåtet idag som socialt smörjmedel och har du ens en tendens att hålla med om det är ett okej förfarande så är det nog inte så stor risk att du ens får höra talas om fester liknande de jag syftar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår om det kan låta mycket med att 90% är olagliga på transfester i Sverige, men på riktigt trolliga skogsfester ordnat av, för, med entusiasterna, de som lever, andas, sover, äter, trans är det verklighet.

3 dagar i skogen med kanske 50 (max 100) pers, där folk som skulle höja på ögonbrynen över att minst 90% tycker att statens uppfattning om att de kan lägga sig i enskilda individers kroppskemi är ett grovt övertramp, inte är välkommna.

Och vi har nog rätt både de som vet att detta är en realitet och de som tvivlar på det för det handlar om olika fester... Det är nog så att folk som är oinitierade aldrig ens får höra talas om de fester jag ser som transfester. Inga minderåriga, inga som tror på statens indoktrinering att alkohol skulle vara okej, men abslolut inget sinnesvidgande.

Bara sinnesdövande lösningsmedel som löser upp hjärnan är ju tillåtet idag som socialt smörjmedel och har du ens en tendens att hålla med om det är ett okej förfarande så är det nog inte så stor risk att du ens får höra talas om fester liknande de jag syftar på.

är mycket frestad att säga min mening nu... men jag ska låta bli... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
är mycket frestad att säga min mening nu... men jag ska låta bli... 😄

Komigen nu, låt höra. Håller du inte med "psykadelisk", alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

okej... här kommer min åsikt... och jag vet inte om det är fördom eller erfarenhet... men aledningen att trance har så dåligt rykte o är kopplat till droger är just sådana skogsstamp... ja har vart på 2-3 st eftersom jag har ett par kompisar som tycker det är kul... själv förstod jag inte poängen... en lite tjej fick od o ambulans o polis kom dit... så det är väl inte konstigt att trance har fått sånt rykte... därför uppskattar jag bla. mondaybar, club-sensation m.m som försöker satsa på något mer... jag vet inte... seriöst?

Jag var och såg tiësto och gielen m.fl när de spelade i stockholm förra året och blev mycket imponerad av stämmingen... efter ha varit på skogsstamp hade jag förväntat mej många drogpåverkade och dylikt men såg endast ett enda gäng som stog o meckade... jag är säker på att det förekom mer än det gänget med det var det ända jag såg jämfört med skogsstamp där näst intill alla sitter o meckar med hasch, marijuana osv... där ute i skogen såg jag även ett par killar som sprang med näven full av E.. osså ramlade de o tappade alla på marken och ett par i en marschall... så hällde de ut all stearin i handen o plockade upp en tablett o delade den på 2 med helt skållade, röda händer... ja satt bara o skakade på huvudet o tänkte... fy fan...

jaja... detta är helt mina åsikter och är trött på jobbet nu så det är säkert helt obegripligt... hoppas ja inte kom med nåra påhopp på nåra personer nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är media och polis.

Polis som har fördomar och media som ljuger.

Polisen: Vi uppskattar att ca 70% av ungdomarna var drogpåverkade - Vi tog 20 personer av 500 och av dom 20 var 2 st drogpåverkade.

Media: 300 UNGDOMAR DROGPÅVERKADE PÅ RAVEFEST! Knarket flödade.

BULLSHIT!

Klart som fan alla tror det är massa droger på rejvfester men folk måste lära sig att allt som står på aftonbladet.se inte är sant!

ps. vill bara påpeka att siffrorna är påhittade av mig men det är ungefär så det brukar se ut. ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är media och polis.

Polis som har fördomar och media som ljuger.

Polisen: Vi uppskattar att ca 70% av ungdomarna var drogpåverkade - Vi tog 20 personer av 500 och av dom 20 var 2 st drogpåverkade.

Media: 300 UNGDOMAR DROGPÅVERKADE PÅ RAVEFEST! Knarket flödade.

BULLSHIT!

Klart som fan alla tror det är massa droger på rejvfester men folk måste lära sig att allt som står på aftonbladet.se inte är sant!

ps. vill bara påpeka att siffrorna är påhittade av mig men det är ungefär så det brukar se ut. ds

jag tror inte riktigt du läste vad jag skrev... kanske var jag otydlig men läs gärna igen... annars e de skit samma...

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är media och polis.

Polis som har fördomar och media som ljuger.

Polisen: Vi uppskattar att ca 70% av ungdomarna var drogpåverkade - Vi tog 20 personer av 500 och av dom 20 var 2 st drogpåverkade.

Media: 300 UNGDOMAR DROGPÅVERKADE PÅ RAVEFEST! Knarket flödade.

BULLSHIT!

Klart som fan alla tror det är massa droger på rejvfester men folk måste lära sig att allt som står på aftonbladet.se inte är sant!

ps. vill bara påpeka att siffrorna är påhittade av mig men det är ungefär så det brukar se ut. ds

jag tror inte riktigt du läste vad jag skrev... kanske var jag otydlig men läs gärna igen... annars e de skit samma...

Ja, men mitt inlägg var inget svar på ditt inlägg 🙂

Ville bara säga vad jag tycker och tror.

Men okej, här är ett svar:

Har nämnt det förut men.. En polare till mig såg en tjej stå och snorta helt öppet på en nattklubb vid stureplan.

JAG TROR att det förekommer minst lika mycket droger på skogsfesterna du har vart på som på klubbarna vid stureplan.

Skillnaden är:

På rejvfester (som inte är på klubbar) så kan man knarka rätt öppet utan att någon bryr sig. Rejvfester räknas väl som underground.. Och utan ordningsvakter så gör det att folk gör va fan dom vill.

På vanliga uteställen så kanske man träffar någon man känner 😄 eller man kanske är rädd för att polisen ska komma och ta en 🙂 .

What ever.

Det jag vill säga är att en rejvfest räknas som "ickeoffentligt", och vanliga uteställen räknas väl mer som en "offentligmiljö".

eller nått.. typ.. 😆

EDIT: Glömde nämna att tjejen som snortade helt öppet vid stureplan förmodligen helt enkelt sket i allt det som jag skrev nyss 😉

Redigerat av Utan Namn
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bara vara lite viktig nu. Jag instämmer med Psykadelisk att det är mycket mer knark ute i skogen, och sedan instämmer jag även med Carl B att klubbar är mycket bättre än flugsvampsfester. 😉 Däremot hävdar jag fortfarande att det är rätt mycket lättare droger i omlopp på klubbarnas trancefester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bara vara lite viktig nu. Jag instämmer med Psykadelisk att det är mycket mer knark ute i skogen, och sedan instämmer jag även med Carl B att klubbar är mycket bättre än flugsvampsfester. 😎 Däremot hävdar jag fortfarande att det är rätt mycket lättare droger i omlopp på klubbarnas trancefester.

Så du menar att det inte förekommar på andra klubbar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bara vara lite viktig nu. Jag instämmer med Psykadelisk att det är mycket mer knark ute i skogen, och sedan instämmer jag även med Carl B att klubbar är mycket bättre än flugsvampsfester. 😉 Däremot hävdar jag fortfarande att det är rätt mycket lättare droger i omlopp på klubbarnas trancefester.

Så du menar att det inte förekommar på andra klubbar?

Naturligtvis inte. Men det finns fortfarande droger som har "elektronisk stämpel", och den stämpeln är inte tagen ur tomma luften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bara vara lite viktig nu. Jag instämmer med Psykadelisk att det är mycket mer knark ute i skogen, och sedan instämmer jag även med Carl B att klubbar är mycket bättre än flugsvampsfester. 😄 Däremot hävdar jag fortfarande att det är rätt mycket lättare droger i omlopp på klubbarnas trancefester.

Så du menar att det inte förekommar på andra klubbar?

Naturligtvis inte. Men det finns fortfarande droger som har "elektronisk stämpel", och den stämpeln är inte tagen ur tomma luften.

luften är faktiskt ganska smutsig... särskilt på ställen som Los Angeles bla.... låter er fundera ut fler exempel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skojar ni väl med mig?

menar ni på fullaste allvar att ni tycker inomhusfester och klubbar är roligare än att vara ute i naturen och lyssna på bra musik och känna naturens krafter och umgås med glada människor!?

sorgligt att höra!

På krogen förekommer det droger, i hemmen förekommer det droger, ähh lika bra att säga, Överallt i samhället förekommer det droger. Varför ska detta vara ett problem för musiken och dansen?

Visst måste "Hårda" droger bekämpas, visst måste mer information om droger ges till minderåriga, visst måste stöd och vård ges! men måste förtryck och våld användas för att visa missnöje? Det är just vad polisen och media utövar mot folk som gillar att vara fria i naturen och dansa.

Droger är inte ett nytt fenomen, droger och musik hör ihop, vare sig du vill eller inte, det är en spirituell grej! men inte en nödvändighet för att nå en spirituell sinnes stämmning.

vem kom till de spirituella ritualer som shamaner höll, när de dansa och intog psykadeliska substanser? inga poliser iaf. Jaja visst nu har vi lagar och förordningar, men vill du verkligen leva med en lag som säger att du inte får göra vad du vill med din kropp? nu kanske du tänker "det är ju för ditt eget bästa" men hur vet du mitt eller andras bästa? i slutändan så kommer du förlora alla rättigeheter till din kropp, var så säker på att ju mer du släpper på din frihet ju mer kommer någon annan ta!

jag skulle vilja jämföra dagens skogsfester med shamanernas heliga ritualer, du är där för att läkas av musiken och av stämmningen, dansa av dig frustration och triviala problem som ligger som ett lock på männskligheten. Om detta sker undermedvetet eller ej spelar ingen roll. visst krävs det att människorna runt omkring är positiva, men det brukar inte vara något problem, är den större delen av människorna positiva så smittar det av sig!

om ni kan hajja att det ända sättet för en framtida existens på denna jord är om människor kan samlas och ha kul tillsammans, kommunicera och lösa problem, vare sig om de är drog påverkade eller ej.

hur ska vi göra detta? jo skippa förtryck, lägg tro och religions rättigheter åt sidan och jobba tillsammans för en ren natur och en bättre jord med lyckligare och naturmedvetna människor..

Vi skapar mer problem än vad vi löser, i slutändan kommer vi bara ha problem och inga sätt att lösa dem på! Dansa och ha kul, helst i naturen där du kan andas fritt och se naturens skönhet! kanske kommer du till andra insikter som fyller ditt liv med positiv energi och ger dig ett klarare sinne!

ha en trevlig vår! och tänk på naturen och dina rättigheter att få röra dig fritt i naturen till musik i vilket sinnestillstånd du än må vara i...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket jävla skitsnack från trådskaparen.

Har själv gått på fester sedan 1994 och är själv arrangör.

Visst, I _vissa kretsar_ förekommer mycket psykedeliska droger - men LÅNGT ifrån 90% är drogade på festerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket jävla skitsnack från trådskaparen.

Har själv gått på fester sedan 1994 och är själv arrangör.

Visst, I _vissa kretsar_ förekommer mycket psykedeliska droger - men LÅNGT ifrån 90% är drogade på festerna.

Well said!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

psykadelisk (oregistrerad)
Vilket jävla skitsnack från trådskaparen.

Har själv gått på fester sedan 1994 och är själv arrangör.

Visst, I _vissa kretsar_ förekommer mycket psykedeliska droger - men LÅNGT ifrån 90% är drogade på festerna.

Så du tror på fullaste allvar att jag ljuger eller hittar på? Eller att jag har så skeva glasögon så jag tolkar det som att minst 90% har någon olaglig substans i kroppen när det kanske är hälften? Varför skulle jag göra det? Ville bara dela med mig av min erfarenhet. Tror till 100% på dig att detta inte har varit fallet på de flesta fester du har besökt sen 94 men i mina kretsar, de fester jag har varit med och ordnat har detta defenitivt varit fallet, sen att det kanske är hälften av alla olagliga som bara rökt brass det är en annan sak, ändå olagligt i pappa statens bok.

Visst finnns det fester av alla slag, allt från progressiv house på KB eller nån annan krog som för mig bara är en pinsam glimt av vad det är menat eller kan vara, till ett riktigt häx-psykadel-sekt liv i skogen som endast når de verkligt initierade. Och är det nån som inte inte ens rökt brass på en sån tillställning är det bara om det är nåt riktigt undantag, nån tjejj som verkligen inte gilllar brass, har högskoleprov i morgon, födelsedagskalas med släkten , eller kör bilen eller nåt sånt. Jag tror inte att du snackar skit, bara för att du inte upplevt att det går till så här på de fester du har haft tilllgång till genom dina umgängen, jag tror bara vi har varit med om olika saker helt enkelt...

Kram på er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har nog varit på samma fester skulle jag tro.

De enda festerna jag undviker är stockholmsfesterna (har dock varit på ett antal där också - det är mest tjackpundare och Ecstasykäkande fjortisar där tyvärr).

Jag behöver bara säga Kilsbergen (1994-2000 RIP)

Om du inte varit där så har du inte varit på riktiga skogsfester 😆

Jag hävdar dock att 90% inte alls är drogade. Jag t.ex. kan dansa och få väldigt "extrema" upplevelser utan droger (och se "drogad" ut enligt vissa). (ja, jag har även prövat psykedeliska droger utanför festerna - jag tycker inte om folk som storknarkar på fester eftersom det

även drabbar oss oskyldiga).

Förövrigt var svamp lagligt framtills Augusti 1998.

Peace! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

psykadelisk (oregistrerad)

Det finns ju många gäng och mycket trevliga fester som ploppar upp härovar i Sverige, men deras fester brukar ju vara extremt trevliga och "häxiga"... 🙂

Kan bara tillägga att mycket fetare fester än så har ändå börjat ta form så helt ensama är de faktiskt inte alls...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja visst nu har vi lagar och förordningar, men vill du verkligen leva med en lag som säger att du inte får göra vad du vill med din kropp? nu kanske du tänker "det är ju för ditt eget bästa" men hur vet du mitt eller andras bästa? i slutändan så kommer du förlora alla rättigeheter till din kropp, var så säker på att ju mer du släpper på din frihet ju mer kommer någon annan ta!

word.

har ingenting emot om folk vill ha roligt på sitt sätt, vad det än innebär.. så länge man inte skadar någon annan dvs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...