Jump to content
Annons

Varför försvann startrutan och det...?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Satt med Internet här och plötsligt försvann START-rutan från vä nedtill till höger nedtill. Varför vet jag inte... Men problemet är nu när START-rutan helt försvunnit. Hur 17 ska jag nu hitta mina program? Och framförallt AKUT: Hur stänger jag av datorn??

:rolleyes:

:musik

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Tack. Det löser det akuta problemet, så jag slipper "dra ur sladden" då jag snart ska iväg till jobbet...puh...

Men VARFÖR försvann egentligen START-rutan, med programlistan och det? Hur får jag tillbaka detta?

Postat (redigerat)

Gå längst ner med muspekaren och se om det går att

'Dra upp' startmenyn igen.

Prova tryck på [F11] och se om det hjälper.

Hjälper inte detta ser jag bara en utväg:

Mr. Slägga

God Tur och håll tungan rätt i mun!

/Mangan

Redigerat av Nelerion
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag kunde inte dra upp Start-prylen underifrån, för att komma åt program med mera! När jag tryckte på F11 så åkte hela bilden uppåt och det var bara vitt eller blått på halva skärmen. Då tryckte jag på återställ och fick tillbaka förra läget, men fortfarande fanns ingen START med tillhörande programlista m.m. Jag lyckades sedan dra hela skärmbilden åt vänster och då uppenbarades START-rutan högst upp till hö. Men varför är den där och inte längst ned till vänster??

Postat

Det låter som om du har tryckt på [F11] för då byter man

position på Start-rutan från vänster-hörne [ Nedre ] till

Höger-hörne [ Övre ].

Testa [F11] en gång till och upprepa samma procedur med

att flytta din bildposition och se om den uppenbarar sig på

rätt ställe.

musik (oregistrerad)
Postat

Tack. Testar det sedan...

Postat (redigerat)

Annars kan du trycka ctrl-alt-del och gå in på fliken 'program' och sedan trycka på knappen som det står 'ny aktivitet' på. där skriver du in explorer.exe

Redigerat av DjHex

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.