Jump to content
Annons

"Förbättrad?" version av Memories


Recommended Posts

Hallå hallå alla glada musikanter! 🙂

Jag satte upp den här låten förut, men då var den helt omixad och lät för crapigt.. Jag har fått lite hjälp med mixingen, men jag säger inte från vem för då kan han bli arg på mig 😆 Låten är lite upp-basad och har inte ett lika "burkigt" sound nu.

KOMMENTERA GÄRNA 😆

LÅTNAMN: Memories

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: Klubbmusik/Dance

LÅTLÄNGD: 2.28

INSPELNINGSÅR: 05

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,98 Megabite

STATUS: Demo

Här är den.

LÅTLÄNK:) Memories

Ha det bra! Puss puss

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du är orolig för att ingen skrivit? En halvtimme efter du postat?

Det kan dröja innan man får kommentarer på sin demo!

Vänta några dagar innan du blir orolig... 😆

Låten då? Ganska trevliga syntljud, trummorna var däremot tråkiga och dålig mix tyvärr. Upp-basad? Jo, sänk basen på bastrumman och höj volymen på alla spår! Kompressorer vore inte heller fel för att tjocka till soundet.

Det jag retar mig på, är att jag saknar "den klichéaktiga - men (!) obligatoriska" öppna hihaten!! Ingen dancemusik klarar sig utan den 😆 Enbart stängd hihat blir bara vasst smatter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ndesh (oregistrerad)

Ja, lite kompressor och elakare ljud hade suttit fint.

ps. Är du släkt med Gary (Numan)? 😉

Redigerat av Ndesh
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jävligt skön, lite sådär freedom känsla du vet.. Men du kanske borde fläska på med en basgång som låter lite högre, och mörka ljuden lite sedan kanske dra på lite velocity på trummerna, så det känns lite mer house, fläska på bara! Skön låt i övrigt men den gick nästan över till happyhardcore(fast inte hardcore) men som sagt, lite fetare grejjor och detta blir en hit!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
ps. Är du släkt med Gary (Numan)? 😉

Hade varit skitfett med en Gary Numan släkting här på forumet 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den goda responsen 😄 Jag kan inte så mycket om mix och dix men jag håller på att lära mig succesivt.... kanske. Angående Gary Numan, haha, kul. Tyvärr så måste jag säga att jag inte släktar honom på något vis. Intresseklubben kan börja anteckna nu: Min farfar bytte nångång under tidigt 1900tal vårat släktnamn från Gustavsson till Numan, och vi är typ den enda SVENSKA släkten som heter Numan, sen finns det ju en massa jäkla holländare och sånt men de räknas inte för de uttalas så konstigt..

Ingen som vill hjälpa mig med musiken? Skulle vara nice.

Puss

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...