Jump to content
Annons

USB-hubbar


Karemil

Recommended Posts

Tjena!

Tänkte införskaffa en Powerbook, såg då att den "endast" 2 usb-portar (iofs klarar en vanlig normal människa sig på det men ändå 😉 ). Men även om man egentligen klarar sig bra på det, går det att köra klaviaturer och controllers genom en usb-hubb?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Se till att alltid strömförsörja alla USB-enheter separat!

Jag fick reda på på jobb, att om man låter datorn spänningsmata USB-enheterna, så går det alltid ner på halv duplex (alltså betydligt långsammare...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till att alltid strömförsörja alla USB-enheter separat!

Jag fick reda på på jobb, att om man låter datorn spänningsmata USB-enheterna, så går det alltid ner på halv duplex (alltså betydligt långsammare...).

Oj, det hade jag ingen aning om.

Det gäller inte FireWire va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till att alltid strömförsörja alla USB-enheter separat!

Jag fick reda på på jobb, att om man låter datorn spänningsmata USB-enheterna, så går det alltid ner på halv duplex (alltså betydligt långsammare...).

Oj, det hade jag ingen aning om.

Det gäller inte FireWire va?

Jag blev chockad när jag hörde det - och var helt säker på att det var ett skämt, men tyvärr var det inget skämt... 😲

Det gäller bara USB. FireWire har inget sådant problem (såvitt jag vet hittills i alla fall... 😆 ).

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Se till att alltid strömförsörja alla USB-enheter separat!

Jag fick reda på på jobb, att om man låter datorn spänningsmata USB-enheterna, så går det alltid ner på halv duplex (alltså betydligt långsammare...).

Oj, det hade jag ingen aning om.

Det gäller inte FireWire va?

Jag blev chockad när jag hörde det - och var helt säker på att det var ett skämt, men tyvärr var det inget skämt... 😆

Det gäller bara USB. FireWire har inget sådant problem (såvitt jag vet hittills i alla fall... 🙂 ).

Det visste jag faktiskt, det här med strömförsörjning, lurigt det där...

Men jag funderar på, hur känner ex. Reason av med midikanalerna, tror det är 4 st.

Om man då har 4 olika klaviaturer (lek med tanken iaf 😉 ) och sätter in alla fyra i en usb-hubb och drar den till en usb kontakt, blir det någon skillnad mot att dra en klaviatur rakt in i en kontakt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...