Jump to content
Annons

Supermission


Betyg  

15 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      2
    • 3
      3
    • 4
      5
    • 5
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Supermission

ARTIST/GRUPP: Lolo-LDB

GENRE: Funk/Rock/Soul

LÅTLÄNGD: 2:33

KOMPOSITÖR: Lolo-LDB

PRODUCENT: Lolo-LDB

EV. MEDVERKANDE: Danny Cort för inspelningen av Selassie-talet

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,5 Mb

STATUS: Färdig demo - snabbmixat

LÅTLÄNK: Supermission

Ser fram emot att få kommentarer och/eller kritik på denna låt!

Redigerat av LDB
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt gillar den skarpt, den skulle passa bra till en skum gangsterfilm typ

Q.Tarratino film :rolleyes:

ps:filen låg på 3,5Mb och inte 2,7Mb

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Coolt!

Ett helt nytt sätt att höra sin röst på.

Agentfunk när den är som bäst. Extra plus för Curtis-percussion & flygplan.

Kul att vara med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentarerna. Fick flera kommentarer utanför forumet om att det lät som filmmusik... vilket inte var min avsikt i första hand... men men... 😄

Det har nu varit flera låtar i rad då jag fått denna kommentar. Mmmmh. Ska kanske hålla på med filmmusik då... 😄

PS: Jarlo, grymma moves i videon på bevlar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här tyckte jag svängde rejält!

Jag får, som flera andra redan skrivit, väldigt mycket filmmusiks känsla på detta.

Kanske, kanske var det lite för mycket kompression på ljudbilden. Men det kanske hör i hop med genren, vad vet jag.

Det kändes som om det var väldigt mycket bas också. Kanske skall ner pyttelite.

Men överlag tyckte jag detta lät väldigt intressant och proffsigt. Keep up the good work!

MVH: Kristoffer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lite mycket sss på rösten

Jo, det tycker jag med! Och det skulle jag vilja trycka ner i mixen. sss sticker ju ut så väldigt mycket. Men jag har bara Cubase SL3 och de-esser ingår inte. På nätet finns det ju relativt billiga pluggar för 15€-40€ men orkade inte välja då. Jag bläddrade med eq:n men hittade inte vilken frekvens det ligger på. Tips?

kanske var det lite för mycket kompression på ljudbilden. Men det kanske hör i hop med genren

Det var inte medvetet i alla fall. Nu när du säger det så tycker jag också att det kanske blivit lite väl mycket. Lite högt o platt typ... Kanske skulle kunna minska på komprimering om jag får bort sss-arna och lite mer utrymme i topparna...

Tack för kommentarerna!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Både fräckt och eget. Snyggt flöjtsolo. Flippiga samplingar. De passar in lite underligt bara.

Man sitter lite med känslan "vad händer sen?" typ. Det blir lite segt efter en stund. Tycker inte riktigt att breaket fungerar. Underliga ljud med contrabasen som inte stämmer in. Det känns fortfarande som mer av en skiss. Lite mixning och trixning och mer arbete med att få ihop delarna till en helhet. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter lite Clash: Sandinista! Du har lite ljud som jag skulle vilja åstadkomma, är det en distad hammond i början t ex, tillsammans med guran?....

Kul låt!!! Släng ihop en trippel LP.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lite mycket sss på rösten

Jo, det tycker jag med! Och det skulle jag vilja trycka ner i mixen. sss sticker ju ut så väldigt mycket. Men jag har bara Cubase SL3 och de-esser ingår inte. På nätet finns det ju relativt billiga pluggar för 15€-40€ men orkade inte välja då. Jag bläddrade med eq:n men hittade inte vilken frekvens det ligger på. Tips?

Det ingår en gratis de-sss-er i digital fishphones "the fish fillets". Kan ju vara värt att prova? Ladda hem från: http://www.digitalfishphones.com/

Kool låt. Har inga egentliga referensramar inom genren, så jag har inte mycket mer än så att tillägga:) Spännande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...